5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    michaelhoog

Toetscombinaties

Goede avond,

Ik heb een mac mini en sinds een tijdje heb ik de Mobee The Magic Numpad voor mijn  Trackpad. Een super ding, alleen is er een klein vraagje.
    Om de Numpad functie aan te zetten moet ik bovenin de balk(waar de tijd, wifi, dropbox, ect. staat) de modus aanzetten.
    Maar om super snel gebruik te maken van mijn numpad lijkt het mij handig om deze modus aan te zetten door een sneltoets op mijn toetsenbord, bijvoorbeeld de F6 knop.
    Wanneer ik bij Instellingen-Toetsenbord-Toetscombinaties-Toetscombinaties kijk kan ik wel sneltoetsen toevoegen maar ik heb geen idee hoe ik nou een sneltoets kan maken uit het Mobee programma bovenin de balk. Heeft iemand daar enige ervaring mee?

Alvast erg Bedankt.
    Michael

Bijdrager
    mowat

Ik sluit me even met een vrijwel dezelfde vraag aan bij jouw topic.
    Ik heb al vele jaren geleden op mijn iMac de 2 vervelende combinaties voor schermafbeelding cmd+shift+3 en (4) aangepast via systeemvoorkeuren/toetsenbord/toetscombinaties/schermafbeelding naar de simpele en bij mij ongebruikte toetsen F18 en F19.Werkt veel handiger.
    Ik zou hetzelfde willen doen met de combinatie Alt(Option) + command + eject waarmee ik de imac laat sluimeren. ( ook te bereiken via finder/menu Appletje/sluimer) of via de aan/uittoets. Ik zou die opdracht op de toets F17 willen zetten , maar ik vind niet hoe ik dat via systeemvoorkeuren/toetscombinaties in orde krijg. Ook op het internet vind ik er geen oplossing voor . Je kan wel een nieuwe sneltoetskoppeling maken naar een opdracht in een programma , maar “sluimer” zit volgens mij niet echt in een programma dacht ik.
    Als iemand een oplossing weet ?

Bijdrager
    Willemien

Ik heb niet zo’n Mobee The Magic Numpad maar Internet vertelt mij dat je je numpad aan en uit kan zetten met F19. Je kan ook zelf de knoppen een functie geven. Of wil je liever met een echte toets omschakelen?

Sluimer zit bij alle programma’s in het Apple-menu, ik kan dit gewoon invullen bij de toetscombinaties.

Bijdrager
    mowat

Je hebt gelijk Willemien , dat werkt.
    Systeemvoorkeuren/toetsenbord/toetscombinaties/
    -programma’s selecteren
    -op “+” klikken
    in het venster dat verschijnt
    -programma : Alle programma’s
    -menunaam : Sluimer
    -toetscombinatie : F17
    -klikken op voeg toe

En dat werkt dus. – heel handig – Bedankt

Bijdrager
    michaelhoog

Via de F19 knop is het alleen mogelijk om de Numpad Mode uit te schakelen. Maar ik ben juist opzoek naar de mogelijkheid om de Numpad mode in te schakelen via bijvoorbeeld de knop F6. Dus ik moet een sneltoets maken in een programma. Maar hoe?
    Het programma staat bovenin de balk en via “toetscombinaties” kan ik niet in dat programma komen. Ik zie het programma wel staan maar wanneer ik de exacte naam van de commando intyp heeft dit geen werking. er gebeurd niks.

Het zou kunnen dat het niet kan, maar nooit geschoten is altijd mis.

Alvast Bedankt.

Michael

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.