8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Toetscombinatie instellen op rechtermuisknop-pop-up-menu-item-functie

Is dit op een of andere manier mogelijk binnen macOS?

Nu moet ik steeds een element aanwijzen > rechtsmuis > Inspecteer element klikken. Ik zou het graag zo willen instellen dat als ik bijv. in Safari iets aanwijs en ik druk op FN + click dat deze meteen de ‘Inspecteer element’ -functie activeert.

Bijdrager
    feek

Via default instellingen van macOS gaat dat niet lukken. Dit omdat het gerelateerd is aan de positie van je muis.

Weet wel dat het mogelijk is met bv Keyboard Maestro, omdat je macros kunt laten runnen op basis van de (huidige) cursor positie en je in deze macro’s muisklikken en selecties kunt simuleren.

Maar probeer eens CMD-SHIFT-C. dan ga je meteen in element selectie mode en kan je direct (met één muisklik) een element kiezen.

Bijdrager
    Shmoo

Maar probeer eens CMD-SHIFT-C. dan ga je meteen in element selectie mode en kan je direct (met één muisklik) een element kiezen.

WhooooHooooe Freek op de schouders! 🙌

Dit is eigenlijk meer dan prima en hier kun je wel gewoon een eigen toetscombinatie aan geven die makkelijk is om te triggeren dan drie toetsen induwen. Thanks.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Shmoo,

Het is Feek op de schouders… ere wie ere toekomt.

Bijdrager
    Shmoo

Week Feek Freek Feeks … ik bedoelen wie denk ik weet wel.

Bijdrager
    TheBigZ

Toch fijn dat JoepJoepJoep het even rechtgezet heeft!;-)

Bijdrager
    feek

idd stel je voor dat ik sacherijnig word;)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Allemaal bedankt!!!!

Toch blij dat @Shmoo geen Fake heeft geschreven, lijkt wel het meeste op wat het moest zijn.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.