11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr.Mark

Toegevoegde waarde Palmtop/PDA

Steeds meer mensen zie ik tegenwoordig met een PDA of Palmtop lopen. Wanneer ze iets erop tikken of invoeren weet ik niet wat ze erop invoeren of intikken, maar ik vraag me dan ook nog 1 ding af over de apparaatjes.
    Wat is de toegevoegde waarde van een PDA of Palmtop?

Dus heb jij er eentje (of twee, of drie … ) of je hebt er eentje gehad (of twee, of drie … ) of je kent iemand die zo’n apparaatje heeft enj je kan mij de toegevoegde waarde ervan vertellen, dan hoor ik het graag.
    Ik weet het namelijk nog steeds niet. Ik heb op zich al genoeg aan mijn GSM en laptop. Maar wat de bezitters van zo’n dingen er nou van vinden of wat voor argumenten dat ze hadden om zoiets aante schaffen wil ik dan toch wel eens weten.
    Dus vertel het mij …

Bijdrager
    renato

Ik heb een GSM en een Palm T|X PDA.

De Palm is voor mij DE revolutie geweest in mijn werk-leven. Zeer gebruikersvriendelijk, stabiel: alle gegevens over mensen, afspraken in een handig apparaat.

De GSM heeft dit ook, maar is vooral handig voor bellen. Kan niet tippen aan de PDA. Bovendien vind ik het onooglijk lelijke GSM’s, met die grote schermen en pieterige toetsenbordjes…en dan kun je nog niet eens bellen en afspraken maken tegelijk zonder dat je je oortje in hebt:-)

Nee, voor mij is het duidelijk: best of breed is nog steeds veel handiger dan clumsy alles in elkaar schuiven in 1 apparaat. En dat bellen…..is DAT nou de toegevoegde waarde van een GSM? Dat kon mijjn GSM van 10 jaar geleden ook al. Er zijn alleen maar mooiere schermpjes en lullige features bij gekomen. De PDA wint dat nog steeds hands down.;-)

Grtz,
    R.

Bijdrager
    vriesela

Ik heb een Sony Clie TH55 (PalmOS besturing, net zoals Palm).
    Ik heb er een adressenbestand, agenda inzitten (gebruik ik erg veel), opslag van beeldmateriaal en daarnaast een database van allerlei zaken op mijn vakgebied, etc. Erg makkelijk voor onderweg.
    Ook synchroniseer ik dagelijks (PalmOS en Apple zijn erg lief voor elkaar), waardoor ik o.a. het actuele nederlandse en buitenlandse nieuws en weerberichten (alle steden van de wereld) binnenkrijg.
    Er zijn nog veel meer mogelijkheden, maar die gebruik ik toch niet.

Een en ander kun je natuurlijk ook op je GSM (evt. met Symbian) lezen, maar ik geef om bepaalde redenen de voorkeur aan een los telefoontje en een aparte pda. Het scherm is trouwens ook een stuk groter.

Bijdrager
    Mr.Mark

dus als ik het goed begrijp zijn het in feite (en flink grof gezegd) flink uitgebreide gsm’s van vroegâh?

mij is ooit gezegd dat wanneer ik OOIT een PDA wil aanschaffen ik het beste een Palm kan nemen. Maar wat is nou het verschil tussen een Palm en een PDA?

Bijdrager
    t.leffers

Een Palm is ook een PDA. Het is simpelweg een merknaam die tot productnaam is verworden. Palm heeft z’n eigen OS. En de grootste concurrenten zijn Acer, Dell, HP/Compaq, ed. die allemaal draaien onder Windows Mobile (for Pocket PC).

Bijdrager
    wout3r

Ik heb een Palm Zire 71, echt een heel erg fijn ding is het. Ik heb ook nog vroeger een PocketPC gehad van Compaq maar ik vind Palm OS echt veel fijner werken, het werkt sneller, simpeler, beter en vooral logischer. Net zoals Apple vs. Windows eigenlijk. Palm OS werkt ook veel beter samen met Mac OS. Verder gebruik ik hem voor mijn contactpersonen database, en agenda. Ook is het voor in de trein erg leuk, kan er muziek op luisteren, mooie spellen op spelen en schetsen maken, bovendien kan er ook nog het hele office pakket op! Maarja of het nou echt nodig is.. Ik vind het meer een hebbe-dingetje

Bijdrager
    Mr.Mark

Maar misschien ook nog n ‘domme’ vraag. Maar aangezien ik me nog nooit verdiept heb in PDA of iets dergelijks … Maar kan zo’n ding ook bellen?

En waar moet je op letten als je er eentej koopt? En áls je er eentje koopt en je hebt nog een abo lopen bij een telefoonprovider en je hebt nog gewoon een normale GSM, kun je die SIM card dan gewoon in die PDA proppen?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, ga er maar even vanuit dat je PDA van huis uit niet kan bellen.

Dan heb je het weer meer over SmartPhones (GSM met vele extra’s).

Bijdrager
    mvdenberg

Ik ben zeer tevreden over mijn palm zire 21: heeft een monochrome scherm: de accu gaat hierdoor 6 weken mee! Ik gebruik hem voor de agenda en contactpersonen. Op een gsm is dit allemaal een gepiel. Op mijn palm gaat het lekker snel en simpel.
    Ik heb één dag een pocket pc gehad: ik vond de agenda veels te omslachtig. Bovendien is er erg veel freeware voor de palm te vinden: vandaar dat ik ‘m na één dag terugbracht. Verder heb ik nog een smartphone gehad (windows based): heb synchroniseren met OSX was bagger. Toen mijn zire weer tevoorschijn gehaald.

Bijdrager
    vriesela
    ”soulcreeper”

Maar misschien ook nog n ‘domme’ vraag. Maar aangezien ik me nog nooit verdiept heb in PDA of iets dergelijks … Maar kan zo’n ding ook bellen?

Jazeker, maar niet allemaal. De Palm Treo kan bijvoorbeeld bellen. Met de andere kun je wel sms-jes of emails versturen met bluetooth via je gsm. Of met WiFi. En ook kun je er mee op internet.
    Er is ook een forum voor pda (Palm)-gebruikers: http://www.palmclub.nl/

Bijdrager
    hansenonline

zelf heb ik een sony p910 smattphone en deze gebruik ik voor bellen en mijn agenda en adressen. toen mijn oude telefoon het niet meer deed leek het mij handig een telefoon te hebben die het zelfde kan als mijn palm en mijn telefoon, vandaar.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.