13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Mich

toegevoegde foto's in iPhoto (iLife '11)

Bij iPhoto in iLife ’09 gebeurde het volgende. Mijn toegevoegde gebeurtenissen werden toegevoegd onderaan als laatste.
    Nu bij iPhoto ’11 worden de nieuwe gebeurtenissen toegevoegd als 2 de gebeurtenis bovenaan!
    Is dit normaal? Kan ik dit veranderen?

Bijdrager
    Joffry

Je zou de cache voor miniaturen opnieuw kunnen opbouwen; misschien helpt dat ? Dus iPhoto afsluiten en starten vanuit de Dock met Cmd en Alt/Option tegelijk indrukken.

Bijdrager
    prullenbak

Volgens mij is het een stuk simpeler. (Er wordt helemaal geen vraag gesteld over miniaturen of wat dan ook…dus, hoe goed bedoeld ook, het antwoord van joffry slaat een stevig plankje mis…)

weergave ->sorteer gebeurtenissen -> op datum.

that’s it.

Bijdrager
    pietje.puck

@prullebak
    Ik had hetzelfde probleem, en ik heb het ook maar zo opgelost, maar het blijft eigenaardig:
    Waarom zou Apple dit zo aangepast hebben?
    De oplossing werkte trouwens niet geheel naar tevredenheid; ik heb ingescande foto’s die dus nu op de datum van het scannen staan… niet de bedoeling; moet ik dus gaan aanpassen.
    Toen ik overigens ” undo ” oid koos maakte iPhoto helemaal een zooitje van de volgorde…
    zucht; waarom zouden ze dit zo achterlijk gemaakt hebben????

Bijdrager
    prullenbak

het sorteren is geen bewerking, maar pure weergave. Dus undo heeft daar weinig mee te maken. Je hebt daarmee je laatste BEWERKING ongedaan gemaakt (wat dat ook was) en niet het sorteren.

De datum van foto’s is in iPhoto aan te passen door de foto’s te selecteren en daarna te kiezen voor foto’s->wijzig datum en tijd

Apple heeft trouwens niks aangepast. Het is altijd al zo geweest. Standaard staan gebeurtenissen op datum gesorteerd. Zodra je zelf gaat slepen, verandert dat naar “handmatig” o.i.d.

Bijdrager
    pietje.puck

Nou, zoals de TS al zegt, is het gedrag bij het importeren wél veranderd;
    Ik had de events blijkbaar altijd handmatig geordend, en nu moet je een nieuw event door de (bij mij) tientallen events slepen om ‘m onderaan te krijgen. Best irritant, want je moet echt ” mikken”, anders voeg je events samen of gebeurt er niks….

Bijdrager
    prullenbak

Nee, je moet (als je t op tijd/datum gesorteerd wil hebben) juist NIET slepen. Want dan ga je handmatig sorteren.

Dit gedrag is niet veranderd, zo werkt iPhoto altijd al. Jij bent gaan slepen, dus verander je de sortering.

Dat is toch niet zo heel ingewikkeld?:)

Bijdrager
    pietje.puck

Apple has released the iPhoto 9.1.1 update via their Software Update utility and website. …..

……
    Improves reliability when upgrading a library from an earlier version of iPhoto.
    …….

Haha; dat was dus toch een bug; de volgorde van events werd inderdaad door elkaar gegooid

Bijdrager
    Mich

Aha oef, dacht ik al. Straks eens testen als ik thuis ben.
    Bedankt om het te vermelden!

Bijdrager
    Mich

Nog steeds niet opgelost hoor hier…

Bijdrager
    Ian L

Misschien een idee.
    [IMG]http://i247.photobucket.com/albums/gg141/Iram008/Picture1-1.png[/IMG]
    Heb je wel aangevinkt oplopen(Ascending) ipv aflopen(Descending).

Bijdrager
    Mich

Nu doe ik het idd zo, maar zo was het oorspronkelijk niet.
    Ze werden gesorteerd op datum van toevoeging en niet op datum van aanmaak…

Bijdrager
    Mich

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.