9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    marijkedv

Toegangscode vergeten door Touch ID

Sinds enkele maanden heb ik de nieuwe iPhone 5s. Omdat ik nu met mijn vingerafdruk toegang krijg, ben ik de code vergeten. Gister moest ik herstarten (ik zet hem bijna nooit uit), maar sindsdien kom ik er niet meer in. In eerste instantie had ik bedacht om een back-up terug te zetten, maar daar zit ook de toegangscode op.

Is er iemand die weet of en hoe ik dit probleem op kan lossen?

Bijdrager
    madcat

Als je hem met je mac hebt ingesteld heb je een kans dat als je hem aansluit via de kabel dat je het hem kan unlocken, Dat was iig vroeger zo bij de ipodjes.
    Via find my iphone kan je trouwens ook je wachtwoord veranderd, als je iig je apple id wachtwoord nog weet.
    Anders moet je hem wipen en opnieuw van de backup restoren.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@marijkedv

Hij zal wel om je sim code vragen en niet je inlogcode…..

Bijdrager
    tarun

@joopjoopjoop: nee, na herstart moet je met pincode unlocken en niet met TouchID.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@tarun,

Dat schrijf ik toch simcode en NIET inlogcode/TouchID !!!!

Eerst lezen voordat je iemand gaat verbeteren en daarmee de andere lezers op het verkeerde been zet…

DUS tarun: niet nee, maar JA !!!!!!

Bijdrager
    banditbiker
    JoopJoopJoop op 24 februari 2014

@tarun,

Dat schrijf ik toch simcode en NIET inlogcode/TouchID !!!!

Eerst lezen voordat je iemand gaat verbeteren en daarmee de andere lezers op het verkeerde been zet…

DUS tarun: niet nee, maar JA !!!!!!

En toch heeft Tarun gelijk.
    Sim unlock code en je unlock pin zijn 2 verschillende dingen.

Als ik mijn telefoon opnieuw opstart moet ik eerst mijn unlock pin invoeren en daarna mijn sim unlock code.

Overigens vind ik je reactie zwaar overtrokken echter helaas typerend voor dit forum…

Bijdrager
    banditbiker

Misschien heb je hier wat aan?
    Klik

Bijdrager
    marijkedv

Iedereen bedankt voor de reacties! Het klopt inderdaad dat de unlock code voor de telefoon iets anders is dan de unlock code voor de simkaart. Het gaat bij mij in ieder geval om de unlock code voor het aparaat zelf.

Een backup terugzetten heeft geen zin omdat in de backup ook weer de toegangscode zit en ik die juist niet meer weet.

Madcat geeft aan dat ik via ‘Zoek mijniPhone’ app de toegangscode aan kan passen. Dat zou een goede optie zijn omdat ik deze App op mijn ipad heb staan. Maar weet iemand hoe ik dit precies kan doen? Want ik dat dit namelijk niet terug vinden! En is het dan ook niet zo, dat ik eerst mijn oude code in moet voeren?

Bijdrager
    Buzz

Find my iPhone kan je via de iCloud.com website, óf vanuit de gelijknamige App op een ander iOS apparaat gebruiken.

Maar het beste kan je eerst het hierboven door banditbiker genoemde Apple support document doorlezen. Daarin staat netjes uitgelegd wat je in zo’n geval kan doen:
    http://support.apple.com/kb/ht1212

Madcat had dat al grotendeels samengevat.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.