10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    DeMark

Toegang tot bepaalde site blokkeren

Hallo,

Ik moet het toegeven, ik ben (een beetje) verslaafd aan één welbepaalde site. Nu zou ik mezelf graag voor altijd de toegang tot deze site willen ontzeggen, maar hoe doe ik dat?

Ik heb al een nieuwe beheerdersaccount aangemaakt (en van mijn account een standaard account gemaakt), maar ik vind bij ‘ouderlijk toezicht’ nergens de optie om 1 bepaalde site te blokkeren. Of wel blokkeer ik niets, ofwel blokker ik bijna alle sites zodat ik zelfs voor een site als http://www.standaard.be speciaal toegang moet verlenen.. Wie kan mij helpen?

PS: ik gebruik OS X Lion

Bijdrager
    Hansi2124

Laat je ip-adres blokkeren door die site.
    Verder denk ik dat je maar gewoon even sterk moet zijn…….

Bijdrager
    fred44nl

als je de naam van die site opneemt in het hosts-bestand en laat verwijzen naar 127.0.0.1 dan kom je er niet meer zo makkeljk op.

Bijdrager
    DeMark

@fred44nl

Je bedoeld dat ik deze stappen moet volgen?

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=23460

Bijdrager
    DeMark

@fred44nl

Bedankt! Het is gelukt!

Bijdrager
    laurabaakman

Wat ik zelf gebruik voor deze situaties is Mindfull Browsing. Het blokeert de site, maar geeft je tien seconden nadat je hem geprobeerd hebt te openen de optie om de website alsnog te bezoeken.

Bijdrager
    AppleStef

Self Control werkt ook goed.

Bijdrager
    stavos

Als je zelf een blokkade plaatst op een site, weet je toch ook weer hoe je die moet opheffen, danwel omzeilen? Het komt uiteindelijk dan gewoon aan op een stukje zelfbeheersing.

Bijdrager
    laurabaakman

Klopt, maar als je een blokkering moet opheffen of moet zeggen dat je deze site toch echt wil bezoeken dwingt je dat wel om nog eens goed te bedenken of het wel zo verstandig is om die website te bezoeken en dat helpt met de zelfbeheersing.

Bijdrager
    seb88

Freedom / Anti-social voor mac is ook wel goed.
    Voor windows gebruik ik Coldturkey (gratis).

Je kan ook gewoon de adressen blokkeren in je router , is gratis en kost wat moeite om de blokkering op te heffen als het eenmaal ingesteld is:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.