5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    zitte en zwijge

toegang iCloud na overval met diefstal

Mijn zoon is gisteren overvallen en onder bedreiging van een mes zn iCloud wachtwoord moeten geven. Natuurlijk geen toegang meer tot iCloud nu… 2 Staps authenticatie staat op dus geen mogelijkheid om wachtwoord aan te passen, sms code wordt steeds naar het vertrouwde nummer gestuurd, email naar zn mailadres gaat ook niet want geen toegang tot de iCloud. We hebben insta, fb, Snapchat al aangepast qua wachtwoorden, bankkaart geblokkeerd, sim geblokkeerd, IMEI geblokkeerd,  tv wachtwoord aangepast enz

We zouden dus enkel toegang moeten kunnen hebben tot zn iCloud, iemand een idee? Find my iPhone hebben die kl**tzakken al uitgezet natuurlijk. Ik kan niet beschrijven hoe gefrustreerd ik hier zit en zo graag in mn zoon zn plaats in dat cirkeltje zou staan met 4 18 jarigen rond mij die mn iPhone willen zien en afnemen. Bij het doorgaan nog wat dreigen van het niemand te vertellen en nog een vuistje geven alsof alles ok is…

Bijdrager
    Buzz

https://support.apple.com/nl-nl/HT204145

Als u de bovenstaande stappen hebt uitgevoerd en denkt dat uw account mogelijk nog steeds is gehackt, neemt u contact op met Apple Support.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door Buzz.
    Bijdrager
    mtooster

Wat erg!

tja, dat is nog de enige manier om een iPhone te jatten die daarna ook bruikbaar is…

Contact opnemen met Apple, het verhaal uitleggen en kijken wat ze voor je kunnen doen.

Ga ervan uit dat je door flink wat hoepels moet springen om de identiteit de bevestigen, gewoon rustig blijven en alle stappen / vragen doorlopen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door mtooster.
    Bijdrager
    zitte en zwijge

<p class=”cite”>mtooster op 26 januari 2021 om 13:42</p>
    Wat erg!

tja, dat is nog de enige manier om een iPhone te jatten die daarna ook bruikbaar is…

Contact opnemen met Apple, het verhaal uitleggen en kijken wat ze voor je kunnen doen.

Ga ervan uit dat je door flink wat hoepels moet springen om de identiteit de bevestigen, gewoon rustig blijven en alle stappen / vragen doorlopen.

 kon niks doen volgen hen … dus is een vrijgeleide om je voor te doen als iemand anders. Ondertussen een nieuwe simkaart gehaald met zelfde nummer, iCloud kunnen openen op die manier en nieuw wachtwoord ingesteld. Ineens 2e mailadres en backup tlfnr ingesteld zodat we in de toekomst via die weg toch nog in iCloud kunnen. Er zijn ook enkele jongeren opgepakt die dezelfde feiten hebben gepleegd 2 dagen nadien, nu zondag gaan we in een fotoboek ze trachten te identificeren bij de dienst jeugdcriminaliteit.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat bedoel je met “vrijgeleide”?

Begrijp ik het goed dat ze ‘Find my Phone’ hebben uitgezet (en daarmee de iCloud lock hebben weggehaald), maar verder die iCloud ongemoeid hebben gelaten?

En ik roep het al vaker van alle daken: stel meerdere telefoonnummers in voor de 2FA!!!

Het zou ook nog mooi zijn als Apple ervoor zorgde dat je een device wel in de iCloud ingelogd kunt hebben, maar niet geldt als ‘vertrouwd apparaat’, waardoor je voorgenoemde situatie onmogelijk maakt. Zeker voor devices in handen van kinderen/jongeren zou dat -zeker op bepaalde locaties- de veiligheid verhogen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.