10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    michielk

Toch wel erg blij met OSX

Nou, ik heb gister toch maar es Windows XP gekocht (trouwens behoorlijk duur zeg)….. en een dual boot gemaakt via Boot Camp.

Laat ik 1 ding zeggen…… ik weet nu weer waarom ik een OSX gebruiker ben. XP ga ik voor bepaalde applicaties gebruiken, maar toch zo min mogelijk…..

Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die XP echt goed en leuk vinden……..

Inactief
    Anoniem

Hulde overigens dat je wel daadwerkelijk een Windows XP licentie aangeschaft hebt, de meesten (mezelf incluis) zouden voor een beetje rondspelen waarschijnlijk grijpen naar een kopietje…

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ben het helemaal met je eens. Op de Dell boven staat ook XP, daar heb ik me ooit fanatiek op gestort, maar dat was snel over. Het voelt niet lekker, doet dingen die ik niet wil. :x

Bijdrager
    Appletaart

doei

Bijdrager
    michielk

Nou, ik had hiervoor al jaren met Windows gewerkt……. ik zal er denk nooit echt aan wennen.

Ik zeg niet dat het niet goed is ofzo, alleen vind ik het gewoon een stuk minder leuk.

Bijdrager
    Rik H.

Wat betreft het plezierig werken, zoals michiel schrijft, is OSX een stuk aangenamer. Ook als je XP gewend bent.
    Ik heb ruim 7 jaar met 98 en XP gewerkt (op mijn werk nog steeds Windows 2000) en sinds half februari ben ik overgestapt naar een iMac.
    Volgens mijn vrouw is het een stuk gezelliger in de kamer, het gescheld en getier op de PC is nu voorbij.
    Verder heeft ze ook geen kind meer aan mij, ben bijna doorlopend bezig met de Mac.
    Ik moet ook zeggen dat het aantal “stunts” dat ik uit durf te halen met de Mac vele malen groter is dan wat ik zou doen met XP.
    Bij OSX heb ik de indruk dat ik alles in de vingers houd en dat ik niet, zoals bij XP, een fragmentatiebom plaats als ik nieuwe software installeer.
    Zoiets als BootCamp, dat ik een aantal malen geïnstalleerd heb en weer verwijderd heb, zou ik met XP nooit gedaan hebben.

Bijdrager
    vogel

Laat me raden, Freek heeft je overgehaald?
    Ik had twee weken geleden weer eens het genoegen om met XP te werken. Ik hou het kort, het register was verkloot. Wat daar allemaal voorbijkwam…
    Toch heb ik situaties in studio’s meegemaakt, waar PC’s het prima deden en de Mac vastliep. De gein is alleen dat alles wat ik logisch vind, anders en krom in elkaar zit onder Windows. De kracht van windows is vooral dat er veeeeel software voor is en dat je elk stuk prut hardware kunt kopen, zonder je af te vragen of het systeem het ondersteunt. Of dat dan ook echt werkt is een tweede.

Bijdrager
    trabant
    ”Rik

Verder heeft ze ook geen kind meer aan mij, ben bijna doorlopend bezig met de Mac.

Toch zal het wel gewaardeerd worden wanneer je je aandacht een beetje… ehm.. spreidt.:wink:

Bijdrager
    Cenobyte
    ”Appletaart”

Net zoals je de tijd moet nemen om te wennen aan osx als je van xp komt, zal dat andersom ook moeten.

:D

Ik werk nog steeds dagelijks op Windows (op mijn werk) en op MacOSX (thuis) maar moet toch zeggen dat ik met Windows meer haar verlies dan met OSX :mrgreen:

Het was inderdaad wennen, zo voor het eerst met OSX, maar omgekeerd went het nooit!

Bijdrager
    Rik H.
    ”trabant”
    ”Rik

Toch zal het wel gewaardeerd worden wanneer je je aandacht een beetje… ehm.. spreidt.:wink:

Voor jou een vraag en voor mij een weet 8)

”vogel”

Laat me raden, Freek heeft je overgehaald?

Als je mij bedoeld, ehh nee.
    Voor het switchen ben ik ooit eens hier op het forum beland en nadat het witte wonder in de kamer stond heb ik mij aangemeld voor MacOSX.nl Na een paar reacties op “Het grote muziek discussie topic” bleek ineens nog een “broer” te hebben waarvan ik in het Mac-loze tijdperk nog geen weet van had.
    Dus behalve dat ik blij ben met OSX ben ik ook blij met dit forum, het heeft mij veel geholpen bij het wegwijs worden in OSX:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.