8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Moderator
    Night

Toch weer nieuwe bugs in 10.11.4 update

OS X 10.11.4 is vanaf deze week beschikbaar, en lost onder meer de niet werkende Twitter-linkjes op. Nu iedereen met deze nieuwe versie van OS X aan de slag kan, duiken er echter ook nieuwe bugs op. Zo lopen meerdere gebruikers tegen problemen aan als ze op hun Mac iMessage of FaceTime willen openen.

Sinds OS X 10.11.4 sinds maandagavond voor het grote publiek beschikbaar is, duiken er regelmatig klachten op van mensen die de twee chat-apps van Apple niet meer kunnen openen. Op het Apple Support Community forum regent het dan ook klachten. Dit zou te maken hebben met het activeren van het account dat aan FaceTime en iMessage gekoppeld is.

Bron: iCulture

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

En toen leek die oh-so-buggy Mavericks ineens niet meer zo buggy…:wink:

Anoniem

Ja, want tenslotten hebben Windows, Linux, Android, Sybian, iOS, WebOS en weet ik wat er verder nog is gelukkig nooit bugs…
    Ik geen toe, het is niet netjes dat er zulke grote problemen zijn, rondom activatie van apparaten en diensten.

Maar we moeten ook reëel blijven, software wordt gemaakt door mensen en die maken fouten, dus er kunnen en zullen altijd bugs in zitten.

Bijdrager
    fredmatrack

Het is wel jammer dat heel wat van die bugs reeds gemeld waren bij de beta’s. Toch heeft Apple die geminimaliseerd en 10.11.4 uitgebracht. Zonde, ze hadden beter nog wat verder gepolijst en pas enkele beta’s later deze update uitgebracht. Nu dringt een 10.11.5 zich op.

Bijdrager
    Shmoo

Dat er fouten in FaceTime en Berichten apps zitten zou mij niet eens zo heel veel uitmaken. Je hebt een iPhone of iPad naast je liggen die je prima even kunt oppakken om een berichtje te tikken. Dat soort apps vind ik niet essentieel op een desktop computer.

Dat mijn WiFi elke 7 minuten gewoon wegvalt en dan weer verbinding maakt dat zijn dingen waar ik mij veel drukker over kan maken, dat ze zoiets niet patchen na 9 maanden.

Bijdrager
    Facundo

Je hebt een iPhone of iPad naast je liggen die je prima even kunt oppakken om een berichtje te tikken.

Je bedoelt: Ik heb…..
    En waar lees jij dat het hier om een desktop computer gaat? En wat doet het er toe? Er zijn genoeg mensen die dit soort apps op hun Mac gebruiken; desktop of laptop doet niet terzake. Het is niet aan jou om het belang daarvan voor die mensen te beoordelen.

Moderator
    Night
    StefanV

…Maar we moeten ook reëel blijven, software wordt gemaakt door mensen en die maken fouten, dus er kunnen en zullen altijd bugs in zitten.

Helemaal mee eens. Maar als die fouten naar voren komen en je bent na 4 (toch zeer uitgebreid – zowel intern als door betatesters – geteste) updates nog steeds niet in staat die fouten te verhelpen, doe je ergens toch iets fout….

Bijdrager
    Buzz

Nee Night, zo werkt het niet. Apple heeft zeer waarschijnlijk veel beter inzicht in welk percentage van de gebruikers last heeft van welke bugs, en hoeveel moeite nodig is om de verschillende bugs op te lossen. Vergeet daarbij niet dat het even snel oplossen van een bug in sommige gevallen een vergroot risico met zich meebrengt dat er nieuwe bugs worden geïntroduceerd. Meestal is het gevolg van een bug ook veel makkelijker te identificeren dan de achterliggende oorzaak ervan. En om de oorzaak op te lossen is soms samenwerking met andere partijen nodig. Kortom, er zijn een heleboel omstandigheden te verzinnen waardoor ogenschijnlijk simpele bugs niet zomaar meteen verholpen kunnen worden.

Een eigen individuele ervaring plus eventueel een kijkje in het Apple Support Community forum levert uiteraard een zeer incompleet beeld op, wat dit soort zaken betreft.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.