17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Jaydude

Toch maar weer CD's kopen?

Daar zit je dan, met je 6 Apple apparaten. Op 1 ervan mag je je muziek niet luisteren, want je kunt maximaal 5 apparaten authoriseren.
    Dat is een vrij botte manier van bescherming van rechten. Waarom is het niet gewoon gekoppeld aan je Apple-ID, zodat je op alle apparaten die je gebruikt/bezit je gekochte liedjes kunt luisteren? Net zoals je een CD in elke CD-speler kunt duwen, en een LP op elke draaitafel kunt leggen.
    Desnoods kijken ze of je hetzelfde liedje niet op meer apparaten tegelijk afspeelt.

Nu wordt de merkentrouwe gebruiker gestraft.

Bijdrager
    Shmoo

Je zou natuurlijk ook gewoon AirPlay of een andere stream-dienst.

Het komt niet vaak voor dat mensen zoveel producten hebben en als dat wel zo is dan gaat het meestal om een aantal extreem oude (Retro) producten die andere mensen weggooien wanneer ze nieuwe kopen.

Bijdrager
    Dennvdam

Ik veronderstel dat dit niet allemaal mobiele toestellen zijn.
    Ik zou – zoals Shmoo al vermelde – ook opteren voor streamen, maar dan meer bepaald het gebruiken van de thuisdeling binnen iTunes.

Bijdrager
    Targaryen

Thuisdeling heeft ook een beperking van vijf toestellen hoor. Dat wordt ‘m ook niet.

Bijdrager
    penseel

Dan misschien een Synology Nas die heeft software voor iTunes.

Bijdrager
    Beech

Een CD is een stuk duurder en beduidend minder gebruikersvriendelijk.

Bijdrager
    csteelooper

Eigenlijk dacht ik dat de meeste muziek tegenwoordig DRM-vrij was? Dat zou betekenen dat FairPlay die muziek niet van rechten zou voorzien en zodoende zou dan ook de beperking van 5 apparaten niet gelden. Bovendien: is de beperking gesteld op 5 apparaten of 5 computers? Dat laatste zou inhouden dat alleen een beperking wordt gesteld aan het aantal computers, en niet aan het totále aantal apparaten… Eerlijk gezegd heb ik dat nooit helemaal goed begrepen…

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    Domtoren

Dat aantal van vijf is exclusief iPhones en iPads. Heb je meer dan 5 computers? En moet je dan echt op ál die computers muziek kunnen luisteren?

Bijdrager
    GoeieDag
    Jaydude op 14 december 2014

Nu wordt de merkentrouwe gebruiker gestraft.

Merkentrouw aan wat? Want je moet hiervoor niet bij Apple zijn, maar bij de f**** muziekindustrie!

Bijdrager
    Wauters

Jaydude, verklaar je wat nader, want er zijn oplossingen genoeg hoor

Bijdrager
    SvS

Sonos is een van de oplossingen, denk ik…

Bijdrager
    tinus_omt

Ik ben benieuwd hoe je die ene cd in vijf apparaten tegelijk gaat beluisteren (of eigenlijk, 5 computers en 5 iOS apparaten tegelijk, want dat mag met iTunes)

Apple bepaalt niet wat de beperkingen zijn, dat komt voor het grootste deel van de eigenaren van de media die je wil afspelen. Voor Apple is het alleen maar goed als je zoveel mogelijk apparaten koopt. Maar ze willen wel lekker veel inhoud in de iTunes store, voor niet te veel geld. Dat krijgen ze alleen maar voor elkaar als er ook restricties zijn.

Bijdrager
    belfortmac

@GoeieDag

Hoe kom je bij die onzin!
    Al heb ik thuis 25 cd spelers, ze zullen allemaal mijn schijfje afspelen:-P

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, en? Wat heeft dat ermee te maken?
    Alle beperkingen in de iTunes Store zijn door de muziek industrie afgedwongen, want wat waren zij bang dat ze een Napster in huis haalden toen Apple als eerste begon met deze zooi.

Bijdrager
    belfortmac

Laat maar, je begrijpt er niks van.

Bijdrager
    GoeieDag

Sorry…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.