16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Multimediaknaller

Toch maar terug naar Mountain Lion

Beste OMT,

Ja ik weet dat het onderwerp Mountain Lion v.s Mavericks een gebed zonder einde gaat worden, maar wij zijn op onze haswell’s (21.5 en 27 Inch) terug naar Mountain Lion

Toch de mail problemen waar maar geen oplossing voor lijkt te komen
    Het blijven hangen van web pagina’s tijdens het surfen
    Het traag aanspreken van de TC
    Het display is minder helder, dus ook met de schuif helemaal naar rechts (energie besparing?)

Wij missen dan wel een paar dingetjes zoals iBooks en kaarten, maar als je die toch niet gebruikt dan mis je dat ook niet.

Nu was ik erg benieuwd naar jullie mening, of er meerdere terug zijn naar Mountain Lion. Wij gaan pas weer over op Mavericks als ook echt alle kinderziektes er uit zijn.

Leesvoer

Bijdrager
    csteelooper

Hmmm… Ik werk hier met Exchange en gmail en Yahoo, maar heb nergens last van wat Mail betreft. Afgezien dan wellicht van wat time-outs aan de kant van Gmail, maar dat heeft hier niets mee te maken.
    Pagina’s die blijven hangen tijdens het surfen heb ik hier ook nog niet echt meegemaakt. Wellicht eens experimenteren met wat instellingen aangaande DNS en dergelijke?
    Tot slot merk ik weinig van een minder helder display op mijn iMac Late 2007, maar zoiets kan dan natuurlijk per configuratie verschillen. Al met al moet ik zeggen dat ik Mavericks redelijk goed vind draaien hier. Een TimeCapsule heb ik niet, dus daarover kan ik überhaupt niet meepraten.

Alleen iBooks is echt een farce. Ik zou wel wat meer mogelijkheden willen zien, zoals bijvoorbeeld het kunnen wijzigen van (meta)data zoals in iTunes. De enige échte toevoeging van iBooks is wellicht dat je nu tenminste .epub-bestanden kunt openen op de Mac. Daar is weliswaar ook mogelijk met software zoals Calibre, maar toch is de weergave dan even net een stuk minder mooi.

Verder zou ik wel willen zien dat bepaalde features van Mavericks het zouden redden tot in iOS, zoals het nieuwe veld ‘Locatie’ in de kalender.

Bijdrager
    Buzz

Mavericks is nog niet perfect, maar toch in vrijwel alle opzichten een verbetering ten opzichte van Mountain Lion, zou ik zeggen. Ik moet er niet aan denken om terug te gaan.

Bijdrager
    FFH

Fruitdruif,

Naar mijn weten zijn Ibooks & Kaarten gewoon aanwezig op Mavericks.

Daarnaast het genoemde probleem van minder helder kan wellicht komen dat je de optie: Automatisch aanpassen van helderheid aan hebt staan.
    Dit had ik in het begin ook. Bij het handmatig aanpassen gebeurd er niks, wellicht dat de optie de handmatige aanpassing ‘overruled’.

Van het blijven hangen van webpagina’s geen last, Java/Flash plugins up-to-date?

Bijdrager
    hatolex

@fabfabhouse

TS bedoelt, niet aanwezig in ML.;)

Bijdrager
    Rickje

Ik zit met tevredenheid op Mavericks. Geen problemen hier.

Bijdrager
    poing

Mavericks werkt bij mij perfect.

Bijdrager
    GoeieDag
    fruitdruif op 19 februari 2014

Ja ik weet dat het onderwerp Mountain Lion v.s Mavericks een gebed zonder einde gaat worden…

Nee hoor, in de tijd ebt dat weg, totdat 10.10 Tsunami uit is gekomen, en mensen oh zo graag weer terug willen naar Mavericks…;)

Hier overigens geen enkel probleem op opgemerkte bug met 10.9. Prima OS.

Bijdrager
    Multimediaknaller

O, veel serieuze reactie’s(y)

Men noemde Mavericks al de Apple Vista, vanwege het grote aantal update’s in zeer korte tijd. Maar goed, Rome is ook niet in een dag gebouwd;)

@abfabhouse vanzelfsprekend heb ik deze optie’s geprobeerd, maar het scherm leek toch een stuk minder helder. Een OMT lid heeft me hier al een keer op gewezen dat het toch echt daglicht afhankelijk is.

Wij gaan vrolijk verder, en mocht ik op jullie advies toch weer terug gaan naar Mavericks, die staat er binnen een half uurtje weer op:)

Bijdrager
    macpro

Mail is nog steeds een zorgenkindje onder Mavericks.
    De hele afhandeling van mailrules werkt uitermate slecht.

En afdrukken naar een OCE printer lukt soms wel, maar meestal niet.

Bijdrager
    Haike
    fruitdruif op 19 februari 2014

O, veel serieuze reactie’s(y)

Men noemde Mavericks al de Apple Vista, vanwege het grote aantal update’s in zeer korte tijd. Maar goed, Rome is ook niet in een dag gebouwd;)

Mavericks = op het moment van dit schrijven OS X 10.9.1 Oftewel zeggen en schrijven; één update om de problemen rondom de mail te verhelpen, wat nog steeds niet goed werkt, als ik het goed volg. Maar hoe kom je erbij dat er grote aantal update’s in zeer korte tijd zijn verschenen? Of is in jouw zienswijze 1 update al heel veel?

Bijdrager
    Multimediaknaller

Laat ik dan in de toekomst praten, aangaande het artikel wat in mijn eerste post staat onder Leesvoer

Bijdrager
    Haike

Die link heb ik niet bij je openingspost zien staan, maar dat kan aan mij liggen.. En ja in de toekomst praten zullen er nog wel wat update’s komen wat betreft 10.9.1… zo lust ik er nog wel een paar. Het enige wat je daar mee bereikt is een zeer verwrongen beeld weergeven van de realiteit, gebaseerd op speculatie’s..

Bijdrager
    Buzz

Bedoel je de developer beta’s? Dat zijn natuurlijk geen reguliere updates. Nieuwe developer beta’s van OS X releases zijn er altijd al met grote regelmaat geweest. Dat is bij Mavericks natuurlijk niet anders. Bugs in de officiële OS X releases zijn er ook altijd al geweest. Alleen als je met een bepaalde bug echt niet kan leven heeft het zin om te downgraden. De meeste gebruikers hebben niet zo veel last van dit soort bugs, en kunnen het wel uithouden tot deze bugs in toekomstige versies worden verholpen. Van drie kwart van de dingen die je noemt vraag ik me trouwens af of het wel echt bugs in Mavericks zijn, of dat je computer zich in jouw geval door een andere reden zo gedraagt. Als je problemen hebt met websites en je Time Capsule dan zou ik bijvoorbeeld eerder eens kijken naar of je last hebt van storing op je draadloze netwerk. Of kan je het aannemelijk maken dat dit echt aan Mavericks ligt?

Bijdrager
    Multimediaknaller

Ok, Mavericks er maar weer op dan.

Bijdrager
    Multimediaknaller

Even wat verder gegaan met experimenteren en toen kwam ik dit tegen, uitgevoerd en dat gaf een zeer bevredigend resultaat.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.