5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    rik1984

Toasts tijdelijke bestanden

Gisteren was ik met Toast Titanium 7.1.2 een back-up van een dvd aan het maken, tot het programma crashte in de comprimeer-fase. (Ik had ervoor gekozen om de originele DL-dvd eerst te comprimeren, alvorens hem op een gewoon schijfje te branden.)

Probleem na de crash: ik ben een heleboel hardeschijfruimte kwijt. Ik vermoed dat Toast het tijdelijk gecomprimeerde bestand ergens heeft weggeschreven, en het daar dus ledig te wachten staat…

Ik heb inmiddels al heel wat Spotlight-zoektochtjes ondernomen, maar ik kom er maar niet bij uit. Ik ben nog niet zo lang Apple-gebruiker, en ik weet dus niet zo goed hoe ik dit kan oplossen. Aan het crash log kom ik al evenmin uit. Hier op het forum heb ik ook al wat gezocht, maar ik geloof niet dat er al eerder iemand met een dergelijk probleem een vraag stelde.

Is er iemand die weet waar Toast dit soort tijdelijke bestanden wegschrijft, of die misschien al weet naar welk type bestand ik moet zoeken? Is er iemand die een gelijkaardig probleem heeft gehad?

Alvast bedankt!

:apple: MacBook 2GHz Intel Core Duo – 512 RAM – Mac OS X 10.4.8

Bijdrager
    mollie319

Rik,

start Toast.
    ga naar preferences
    kijk eens bij ‘Converted Items’

daar worden ze opgeslagen….;-)

Marcel

Geblokkeerd
    Geanonimeseerde gebruiker

ik zou zelf even in Documenten zoeken, daar staat de map

Bijdrager
    rik1984

Oeps… ik ben onmiddellijk de mappenstructuur ingedoken, waardoor ik zo’n overduidelijke oplossing dus domweg heb gemist. Nog een Windows-reflex, vermoed ik:-)

(Die map dook met Spotlight overigens niet op omdat ik zocht op dingen met label ‘toast’.)

Bedankt!

Bijdrager
    rik1984

Mmm, ik heb blijkbaar te vroeg victorie gekraaid. Na een tip van een ander onderwerp op dit forum, heb ik WhatSize gedownloaded, wat me leidde naar de echte opslagplaats van het tijdelijke bestand:

/private/var/tmp/folders.501/TemporaryItems/Popcorn__3252588691

2,50 GB nam het kreng in. Nu gelukkig weer wat ademruimte.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.