8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    jaapoost

Toast –> Wat is het doel van verifying?

Wie kan mij vertellen wat het doel van de “verify” functie is, die iedere keer z’n werk doet net nadat ik een dvd-tje brand…

Het duurt meestal net zo lang als het branden van de DVD, erg zonde van de tijd naar mijn idee.

Is deze functie nuttig/nodig?

Moderator
    unSOUND

Op dat moment wordt de gebrande DVD gecontroleerd of hij wel goed gebrand is… zou lullig zijn als je de originele bestanden weg gooit en later de DVD niet goed blijkt te werken…

Je kunt het overigens wel uitzetten in de voorkeuren als je dat liever hebt.

Anoniem

Ik heb het veryfien altijd aanstaan! Ik geloofde er ook nooit zo in, totdat het gebeurde: ik had de bestanden weggeknikkerd en de CD bleek onleesbaar.
    Die fout maak ik dus nooit meer :P

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    karllaurent

Wat Verify eigenlijk doet is elke 1 en 0 op het originele bestand vergelijken met elke overeenkomstige 1 en 0 op de gebrande CD/DVD. Niet meer, niet minder.

Bijdrager
    jaapoost

Ok, bedankt voor de uitleg.

Wanneer ik een DVD (filmpje) brand, dan gaat hij dus uit… bij een backup-disk gaat hij aan.

:D

Moderator
    Strifer

ik sla het eigenlijk altijd over. maar ik haal mijn bestanden dan ook van mijn harde schijf als nadat het gebrand is. ik heb het dus altijd nog op mijn hd staan.

Bijdrager
    KR1275

Verify is geen enkele garantie voor goede opname!
    Ik heb een tijdje Tayo Yudens gebruikt (volgens velen de beste).
    Na test in Toast altijd goed.
    Bij weergave op vele spelers (behalve mijn eigen Sony’s) veel afspeelproblemen.
    Dus ik zet het gewoon uit.
    Als er tijdens branden wat mis gaat, hoor je het vaak al tijdens het branden of je ziet het.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.