24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Bruce27

toast titanium

Er is een update van TT uitgekomen (14.1) en nu voor $ 50 te koop. (actieprijs)
    de versie waar ik mee werk uit 2012 werkt niet goed sinds el capt. aan het roer staat. (div. functies doen het niet meer (goed)
    Ik maak toch echt nog sporadisch dvd’s met menu en weet geen beter progr. voor mac. en wil dus nog een keer investeren.

weet iemand of de laatste versie van TT (14.1) wel 100% op el capt. werkt?
    (TT zelf geeft geen antwoord op mijn vraag. de klantenservice is dus nog steeds zoals je daar vaak over leest; negatie dus)
    bvd

(ik hoop echt juiste topic gekozen…)

Bijdrager
    penseel

Deze is geheel gratis voor die enkele keer dat U deze gebruikt. http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/Dutch/home.html

Bijdrager
    Nitro

Burn/Brand is voor het laatst geupdate op zaterdag 15 januari 2011:roll:
    Als ik kijk bij de system requierements voor Toast Titanium, dan staat er:
    Mac OS® X 10.7, 10.9, 10.10, 10.11. Partial functionality on Mac OS 10.8.
    Daarmee mag je er toch vanuit gaan dat het zonder problemen werkt op El Capitan:)

Bijdrager
    Bruce27

fijn die info, dank!
    Penseel: ik heb Brand net gedownload maar zie (nog) niet dat het gratis voor 1-malig gebruik is (en wat als je meer wil) en waar je menu’s kunt maken met thumbnails etc.

Nitro: “Ik mag ervan uitgaan”… maar ook “partial funct.”
    Ik ben nog niet zeker… er weigerden bv dingen die je nauwelijks meteen ziet, zoals het plaatsen van een openingsfoto en nog e.e.a. met hfdst. plaatsen meen ik. (Het is alweer een maar maanden geleden dat ik er gigantisch onder grote tijddruk mee geworsteld heb en uiteindelijk via een kennis door omzetting naar een windowsprogr. een dvd kon branden…)
    Dus echt zeker ben ik nog niet…

Sleutelbeheerder
    Night

De ‘partial’ slaat op OSX 10.8. Dus 3 versies ouder dan EC.

Als je even verder gekeken had zag je dat de gebruikers van Toast zelf al antwoord gegeven hebben op jouw vraag:
    Je moet echter wel de 14.1 update hebben; 14.0 heeft nog diverse EC issues.

Bijdrager
    Bruce27

o.k. ik lees nu ook de nodige commentaren over roxio op de site van TT (net gevonden en zie nu ook dat el capt. erbij hoort) maar je schrikt toch wel als je de ellende leest van dit nieuw progr. en de manier waarop roxio (niet) reageert…
    nou staat op zo’n site primair de ellende en logischerwijs veel minder de lof maar toch… een gok van $ 50,00 om weer in de shit te komen…
    hoor liever wat meer pos. ervaringen.

Sleutelbeheerder
    Night

Het vreemde is dat Toast 11 prima functioneert onder EC….

Bijdrager
    Bruce27

en ik heb nu TT 11.
    Ik zal het dan eerst nog maar eens proberen ermee met een kleine testfilm.
    Hoewel ik met een 14.1 update stiekem ook op meer gebr.vr. reken… want dat vind ik echt naadje …

Bijdrager
    penseel

Brand= Brand kost, trommelgeroffel, niets. Daarnaast is de code van Brand voor iedereen toegankelijk. Brand maakt gebruik van allerlei gratis en open broncode programma’s. Programma’s: ffmpeg, lame, liba52, movtoy4m, movtowav, vcdimager, dvdauthor, spumux, mkisofs en dvd-author. Gewoon uit proberen.

Bijdrager
    Fester

En als je dvd branden start vanuit FCP X zelf? Ik heb het idee dat dat ook met werken, menu, markers enz.
    Heb het zelf nog niet gedaan…

Bijdrager
    Fester

enne, iDVD? Draait bij mij ook nog altijd.
    Misschien dat je daar nog een versie van kan downloaden?

Bijdrager
    Bruce27

vanuit FCP gaat helaas niet altijd… heel merkwaardig -er zijn velen die dit melden op helmforum- stopt het proces bij bij 66%. maar soms gaat het wel en dan heb je idd een mooie dvd met een aardig menu.
    iDVD heb ik niet meer; mac + software verkocht.
    inmiddels nog maar eens TT 11 geprobeerd met een ander bestand en ik denk dat het nu wel werkt. Misschien vanwege de her-instal van OS?

Bijdrager
    hen3

Toast 14.0 doet het hier (iMac, eind 2009 met 12gb RAM) met EC zonder problemen.

Bijdrager
    maceric

Ik probeer voor mijn oude G5 3ghz(2006) met macos 10.7.5 nog een toast 8 of 9 te vinden…maar je komt overal in de reclamerommel terecht.. zelfs als je gewoon wil betalen lijkt die versie onvindbaar.

Iemand nog een idee?

Of zal ik ook maar overgaan naar Burn?

Bijdrager
    penseel

BRAND is gratis zie rechts onder op de site van brand; http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/Dutch/home.html

Sleutelbeheerder
    Night

Er zijn diverse site die speciaal bedoeld zijn voor om oudere software te downloaden. Misschien dat je daar geluk hebt.

Ik weet niet of dit de stand-alone installer is, maar je kunt het proberen:

http://www.roxio.com/enc/support/software_updates/toast/software_updates.html

Bijdrager
    maceric

Dank voor jullie reacties…maar eh mijn safari gaat niet zo lekker en heeft moeite om deze pagina’s te openen…

Sleutelbeheerder
    Night

Probeer het met Chrome?

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    maceric

Ach ja zo eenvoudig is het allemaal (niet meer)… waarschijnlijk onnodig te zeggen dat Chrome nooit zal draaien op een G5 uit 2006…

Maar goed, had nog een moderner laptopje.. met Chrome.. ten4fox  voor G5 gedownload, overgezet naar de G5.. en dan zegt ie dat een G5 niet meer ondersteund…

Ik houd van duurzaam en probeer lang met apparaten te doen, maar geen van de verkopende bedrijven accepteert dat…dus proberen ze je op allerlei manieren een voet dwars te zetten..

Wellicht heeft iemand toast nog als dmg ergens staan…

Roxio vraagt of ik me wil registreren..ja hoor geen punt… maar geeft vervolgens foutcode 504…

Maar goed, ik geef niet zomaar op…haha

Sleutelbeheerder
    Night

Apple biedt nog heel oude browsers aan hoor. En hoewel El Capitán zelfs Safari 10 ondersteund, kun je kijken of een van die oudere versies wel werkt bij jou.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb Toast Titanium 16 en PDF Expert 2 samen met nog zeven andere programma’s kunnen kopen voor 26 dollar bij 9to5Toys (Black Friday 2017).

Sleutelbeheerder
    Night

Je eerste vraag was of Roxio Toast v.14 voor jouw systeem geschikt was. Dit zijn de specs ervan:

Roxio Toast Titanium (v. 14)

SYSTEM REQUIREMENTS DETAILS

• Mac computer with an Intel processor
    • Min Operating System: Apple MacOS X 10.7 – 10.10 (Partial functionality on Mac OS 10.8)
    • Min RAM Size: 1 GB
    • Min Hard Drive Space: 1 GB
    • VideoBoost requires a compatible NVIDIA card and 4 GB of RAM for optimal performance
    • DVD drive required for installation
    • Internet connection required for video tutorials, OS compatibility and other product updates or functionality

Aangezien jij een G5 hebt (en dus geen Intel- maar een PowerPC-processor) valt deze versie af voor jou.

V9 is hier en daar nog verkrijgbaar (vanaf € 40 excl. verzendkosten)

System Requirements For Toast 9 Titanium
    Minimum System Requirements:

Macintosh computer with a PowerPC G4, PowerPC G5, or Intel processor. PowerPC G5 or Intel processor required for encoding and viewing high definition content
    CD, DVD, Blu-ray, or HD DVD recordable drive
    Mac OS X v10.4.x and Mac OS X v10.5.x
    600 MB of free disk space to install
    Up to 15 GB of temporary free disk space during usage
    Additional space may be required when working with high definition content
    QuickTime 7.x
    Internet connection required for some functionality

HD DVD and Blu-ray (BDMV) video authoring functionality requires purchase of the HD/BD plug-in.

Optional:

Apple TV, Video iPod, or iPhone
    TiVo Series2, Series3, or TiVo HD DVR
    Xbox 360, PlayStation 3, or PSP
    EyeTV video recorder or Turbo.264 video encoder hardware
    Blackberry device, Palm Treo, and other mobile devices with support for MPEG-4 or H.264 video
    Other portable DivX, MPEG-4, or H.264 compliant video player

Supports all QuickTime and other additional file formats including:

Audio: AAC, AIFF, MP3, WAV, M4A, OGG, FLAC, and Dolby Digital AC-3
    Video: AVCHD, AVI, DV, MOV, MPEG-1/2/4, DivX, XviD, VOB, VIDEO_TS folder, iMovie projects, EyeTV recordings and TiVoToGo transfers
    Photo: BMP, GIF, PDF, PSD, PNG, TIFF
    Images: ISO, BIN/CUE, IMG, DMG, CDR, NRG

DVDs created with Toast adhere to the official DVD specifications, and are tested with Hollywood standard certification tools to verify DVD player compatibility.

Bijdrager
    maceric

Dank jullie zo ver…is me gelukt om een versie van Burn te installeren…ga die even proberen.. en als ie niet bevalt ga ik achter de Toast aan!

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.