5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Ronald vd Zande

Toast Titanium kan CD brander niet vinden in OSX

Na het updaten van Toast titanium (update van de classic versie naar de OsX versie 5.2.1) blijkt Toast mijn CD brander (Freecom extern USB) niet te kunnen vinden.
    Bekend probleem? Heeft er iemand een oplossing?
    Via Classic lukt het alsnog wel maar zou liever vanuit OsX een Cd-tje bakken.

Bijdrager
    Gijs

USB-branders en OS X zijn een probleem ja. Maar volgens mij is er wel software die de Freecom weer in beeld brengt bij Toast. Even zoeken, denk ik.

Bijdrager
    gretver

Ik heb te maken gehad met hetzelfde probleem. Het is een redelijk gemekker, maar het moet wel lukken…

Je moet bij versiontracker een freecom driver downloaden en installeren. Daarmee kun je met toast branden, maar niet met itunes en burn… Of juist andersom.

Ik had een portable Freecom brander. Daar zit een Rico driver in. Ik kreeg uiteindelijk wel alles aan de praat door de ricoh driver in de Library te te vervangen door een oudere versie van deze driver.

ALs je wilt kan ik thuis ff kijken of ik hem nog heb…

Bijdrager
    OMT-fan

Heb hetzelfde probleem gehad met mijn Freecom firewire brander……..tot mijn stomme verbazing kreeg ik via dit forum de oplossing……. stekker uit de freecom en er weer in na opstarten.
    En….???? ja hoor het werkt!!!!!!

LOL……LOL…. het lijkt soms zo simpel, maar….kom er maar eens op.

Bijdrager
    Amsterdam

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad als Hans Flick (Freecom FW brander). Echter de voeding repluggen bleek voor mij geen oplossing. Ik heb m’n brander nog meegenomen naar m’n werk om te kijken of het beestje het op m’n werk-G4 wel zou doen. Maar blijvende invaliditeit is het geval want de brander gaat wel aan maar is onvindbaar, met welk toastprogramma dan ook.

Een gekke maar een uiteindelijk wel fijne oplossing voor mij was uit frustratie: Een Pioneer DVD-brander.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.