10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Kareld

toast titanium hd dvd

hoi,

Omdat idvd niet meer ‘gemaakt’ wordt, dacht ik om toast titanium te gebruiken voor mac.
    Als je daarmee een hd dvd brandt, kan dat dan op alle blu-ray spelers worden afgespeeld?

Bedankt om me te helpen!

Bijdrager
    sedikit

Ik weet het niet zeker of die Blu-Ray plugin wordt mee geïnstalleerd (ik dacht het wel, anders ongetwijfeld apart te downloaden) met b.v. Toast Titanium (mijn versie 11.1)kun je hem wel branden. Mits je natuurlijk een Blu-Ray brander en blanco Blu-Ray dvd gebruikt.
    (lees ook maar even mijn PB)

Bijdrager
    KarelWillem

Stapje lager. High Definition DVD-Video

Dat heeft als voordeel dat je het ook (met het genoemde programma) op elke Mac kan afspelen.
    En dat je gewoon standaard DVD’s en DVD-branders kunt gebruiken natuurlijk.

Volgens Roxio kan dat op een Blu-ray afgespeeld worden ja.

Bijdrager
    Kareld

Ok bedankt!

Bijdrager
    iep

De blu-ray plugin is overigens een losse aanschaf (dollar of 20).

Bijdrager
    KarelWillem

En bovendien slechts bruikbaar met (maar dat is logisch) een Blu-ray brander.

Die standaard in geen enkele Mac is te vinden.

Bijdrager
    Triumph

Geen Blu ray brander, maar een Blu ray speler

Bijdrager
    KarelWillem

Een Blu-ray branden in een Blu-ray speler lukt ook niet zo heel goed.

Maar ik snap wat je bedoeld. Die plug-in was voor de Mac, niet voor Toast.:)

Bijdrager
    Triumph

Met Toast en HD plugin of de Pro versie, altijd aan geraden ivm extra software o.a. SmartSound Sonic Fire 5.8

Met Pro of HD plugin kun je op een DVD in een DVD brander zgn AVCHD disc’s branden en afspelen alleen in een Blu Ray speler.
    (Wel met de aparte software die bijgeleverd is bij Toast Pro op je Mac)

Kortom heb je een BR speler thuis op de TV aangesloten dan kun je op een standaard DVD, HD content branden, wel slechts 30 minuten
    En in lagere kwaliteit dan op een echte Blu ray brander en disc.

Bijdrager
    iep
    KarelWillem op 25 januari 2015

En bovendien slechts bruikbaar met (maar dat is logisch) een Blu-ray brander.

Daar hebben ze zelf het volgende over te melden:

You don’t have a Blu-ray burner yet? No problem. With Toast 11 & 12 and the HD/BD plug-in you can burn high-def video content on standard DVD discs and play them back on your set-top Blu-ray Discâ„¢ player!

Een Mac doet standaard niks met blu-ray want dat was immers een bag of hurt. Die plugin heb je nodig om blu-ray content af te spelen en/of te branden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.