20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    bijker

Toast Titanium 5.2.1

Hallo beste Macers,

Ik heb Toast Titanium 5.2.1 geinstaleerd op Mac OS 10.2.4.
    De instalatie ging perfect maar nu het volgende Toast Titanium 5.2.1 kan mijn SCSI brander van Lacie niet vinden, heb al de laatste firmware geupdate maar het programma ziet hem niet.
    Zijn er gebruikers die ook dat probleem kennen en een oplossing hebben??

groeten Ilja :x :x :x

Bijdrager
    dirkjan

Toast Titanium 5.2.1? Bij mij gaat het niet verder dan 5.2! Heb ik een Update gemist?
    Overigens geen idee hoe je het probleem waar je mee zit kunt oplossen. Misschien is het handig als je erbij vermeld op wat voor machine je het heb geinstalleerd!
    Groet!

Bijdrager
    bijker

ik heb het geistaleerd op een beige G3 desktop 433Mhz 320 MB geheugen
    en ik had een installer van 5.2 maar had van iemand 5.2.1 gekregen die wilde wel instaleren maar 5.2 niet. maar je weet het niet

groeten Ilja:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Bijdrager
    Marc

Al gekeken in je sys directory of hij daar staat en of je scsi kaart wel door os x wordt ondersteund

Bijdrager
    bijker
    ”digitalguru”

Al gekeken in je sys directory of hij daar staat en of je scsi kaart wel door os x wordt ondersteund

De G3 desktop heeft een interne scsi en wat moet daar dan staan in de
    directory

Bijdrager
    Marc

wanneer je onder programmas/hulprogrammas het icoon Apple system profiler aanklikt moet je onder apparaten de scsi en evt de brander zien. Indien niet wordt het niet herkent. kan evt pogen om via OS9 firmware te updaten. is iets wat je normaal moet doen voor je overschakeld.

Bijdrager
    bijker
    ”digitalguru”

wanneer je onder programmas/hulprogrammas het icoon Apple system profiler aanklikt moet je onder apparaten de scsi en evt de brander zien. Indien niet wordt het niet herkent. kan evt pogen om via OS9 firmware te updaten. is iets wat je normaal moet doen voor je overschakeld.

oke bedankt voor de tip maar waar haal ik de laatste firmware vandaan :innocent:

Bijdrager
    Marc

site lacie

Bijdrager
    bijker
    ”digitalguru”

site lacie

ja maar ik heb de laatste firmware update al gedaan bij lacie vandaan gehaald:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

Bijdrager
    bart

Heb je de brander aan staan als je het OS opstart?
    Onder OS X moet een SCSI brander namelijk aan staan op het moment dat je de Mac opstart.
    De brander aanzetten als het OS al is opgestart en dan de SCSI bus scannen vanuit Toast (om de brander te detecteren) werkt niet in X, terwijl dat in OS 9 wel werkt.

Bijdrager
    bijker
    ”bart”

Heb je de brander aan staan als je het OS opstart?
    Onder OS X moet een SCSI brander namelijk aan staan op het moment dat je de Mac opstart.
    De brander aanzetten als het OS al is opgestart en dan de SCSI bus scannen vanuit Toast (om de brander te detecteren) werkt niet in X, terwijl dat in OS 9 wel werkt.

bedankt en ga het uit proberen

ilja

nou ik heb vanalles geprobeert maar het lukt niet ik heb goed de balen
    met al die veranderingen maar ja mischien heeft iemand nog een tip
    :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Bijdrager
    Steves lovechild

toast 5.2.1 bestaat gewoon niet. De laatste update naar 5.2 dateert van 10-2-02.

Bijdrager
    Clungel
    ”Steve’s

toast 5.2.1 bestaat gewoon niet. De laatste update naar 5.2 dateert van 10-2-02.

En of -ie bestaat….

Bijdrager
    Andre

URL ?

Ik kan hem ook niet vinden!!!!

Bijdrager
    Steves lovechild

Hmm, apart. De eerste keer dat versiontracker niet de laatste update weergeeft. En ook bij Roxio kan ik niets vinden over de 5.2.1 update. Maar goed: wat voor brander zit er in dat LaCie kastje? En geeft Roxio aan dat hij die brander zou moeten zien. En lukt het onder OS9 ook niet?

Bijdrager
    bijker

nou ik heb lang moeten zoeken maar op de Roxio site staat onder problemen met SCSI branders dat die niet meer word onder steunt
    JAMMER maar je kan het wel als cd speler gebruiken hij brand wel onder 9.

groeten Ilja:evil: :evil:

Bijdrager
    RPS
    ”bijker”

Hallo beste Macers,

De instalatie ging perfect maar nu het volgende Toast Titanium 5.2.1 kan mijn SCSI brander van Lacie niet vinden, heb al de laatste firmware geupdate maar het programma ziet hem niet.

Toast 5.2.1 is nog helemaal niet legaal verkrijgbaar, mannetje:wink:

Vast bij ******** langs geweest..:roll:

Bijdrager
    bijker
    ”RPS”
    ”bijker”

Hallo beste Macers,

Toast 5.2.1 is nog helemaal niet legaal verkrijgbaar, mannetje:wink:

Vast bij ******** langs geweest..:roll:

wat bedoel jij met mannetje ben jij een puber ik zit hier niet te liegen bet weter

Bijdrager
    Gijs

Gaat lekker zo. Toast 5.2.1 heeft op MacUpdate gestaan, maar is niet officieel uitgegeven door Roxio. Dus de kans is groot dat je daar problemen mee krijgt. Hetzelfde gebeurde met 5.2.0, die stond ook illegaal bij VersionTracker en veroorzaakte crashes. Kijk eens naar de link als je die nog hebt, staat er niet ergens iets van GM (Golden Master) of FC (Final Candidate)? Dan heb je dus een illegale pre-release.

Bijdrager
    RPS

Dus is het wel illegaal. Jammer!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.