7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    crimson

Toast Titanium 11 crasht ná iedere 1x gebruik na opstart Macbook

Beste,

Sinds 2 weken heb ik een lastig probleempje, na het opstarten van de Macbook kan ik Toast Titanium 11 één keer gebruiken om een cd te branden. Wil ik vervolgens nog een cd branden, loopt Toast Titanium 11 vast (de gekleurde spinning wheel blijft aanwezig) en moet ik Toast geforceerd stoppen. Wanneer ik dan Toast Titanium 11 weer opstart, crasht deze direct na het kiezen wat ik precies wil branden.
    Toast Titanium 11 heeft altijd perfect gewerkt!

Vervolgens start ik de Macbook opnieuw op, dan ik weer slechts 1x een disc schrijven.

Ik heb de updates uitgevoerd en opnieuw Toast Titanium 11 geinstalleerd, helaas geen oplossing.

Wat kan ik nog uitproberen?

Bijdrager
    sedikit

Er is veel gedonder met deze Toast 11. Heb je ook de allernieuwste update gedaan? De Toast 11.1. Zo niet:
    http://www.macupdate.com/app/mac/6351/toast-titanium
    Als je daar de commentaren leest, ontdek je dat de eerste 11.1 update problemen gaf. Ze hebben dus een nieuwe 11.1 update gemaakt, die kennelijk geen problemen oplevert.
    (Overigens is er niets mis met de Toast 10!)

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Toast is geen softwareprogramma wat van Apple afkomstig is. Daarom heb ik het verplaatst naar dit subforum.[/mod]

Bijdrager
    crimson

@Sedikit

ga dat vanavond eens checken. Ik heb wel een update uitgevoerd maar weet zo niet welke dat was. Verder heb ik ook laatst gezien dat hij aangeeft dat de update is mislukt, maar of dit ging om de update update….

in iedere geval bedankt voor de tip, laat het nog weten hoe het ging

Anders kijk ik eens naar Toast Titanium 10, of heeft iemand nog een vergelijkbaar alternatief?

Bijdrager
    crimson

Beste,

ik heb nu van alles geprobeerd: update, nieuwe installatie (Toast 11), diversen reset’s… (PRAM reset, SMC reset). Maar daar lijkt het mee opgelost te zijn maar na 1x branden, heel soms 2x, crasht het brand programma. Alles werkt in principe dus wel.

[zie boven de fout omschrijving verder]

Heb nu ook Toast 10 erop gezet en Toast 11 eraf, hetzelfde probleem!
    Heb Dragon Burn erop gezet, hetzelfde probleem!

Denk nu dat het meer aan mijn hardware/configuratie ligt, wat kan ik volgens jou nog uitproberen?

Zit er aan te denken om een complete herinstallatie te doen van de Macbook (maar ik heb geen installatie cd of moet ik die zelf creëren, gekocht met OS Leopard, nu staat er Lion op)

Graag jullie advies.

gr Rob

Bijdrager
    crimson

Mensen,

geen oplossing voor dit probleem?

Ik denk nu dat het eerder aan de hardware ligt misschien, weet iemand een service center in de omgeving Eindhoven, of kan ik gewoon naar elke Apple verkoper om een diagnose te stellen? Weet dat de brander het wel doet, maar dus na 1x branden crasht de brand-applicatie.

Of is er hier een persoon die mij wil helpen waar ik maijn MacBook naar toe kan brengen?

Alvast bedankt,

Rob

Bijdrager
    Sascha

Heb je al eens een externe (via usb) dvd-writer van een paar tientjes geprobeerd?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.