15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Bruce27

toast tit. maar 6 hoofdst. voor dvd? en een gebruiksvr. alternatief?

Uren bezig geweest iets te begrijpen van dat progr. (versie 11.2) (wel 30 proeffilmpjes) maar de kans op fouten bij invoer is 100%; wat een chaotisch en vooral onbegrijpelijk gedoe met teksten, titels/namen etc. op verschillende plaatsen etc. hoe verzin je het. Geen idee waar het uiteindelijk komt te staan en hoe.
    En dan heb ik ook niet meer dan zes (!) (afschuwelijk ouderwetse) hoofdst./thumbails op de templates. Hoe krijg ik een pagina die dóór verwijst naar de volgende 5? En waarom komt het startmenu altijd terug als je doorklikt naar de keuze-hoofdst? Erg verwarrend voor de gebr.
    Ik denk dat Roxio er niets meer aan deed. (gezien de datum van vele berichten van rond 2010) Toch moet ik een DVD met min. 8 menu’s maken met tekst ouder de menu’s. Zie daartoe geen kans in TT teksten in te voeren ónder de menuplaatjes. Ook niet in menu’s zonder “thumpnails”. dus alleen een soort punt ervoor! Wat is dit voor progr.? Is een upgrade zinvol met name voor DVD authoring? Als iemand een oplossing heeft en/of een betaalbaar beter dan heel graag.
    bvd!

Bijdrager
    KarelWillem

Het is toch geen rocket science hè?

Pleur je filmpjes erop, geef ze de gewenste naam > naam komt in menu > klaar?

Kies eventueel een aantal menu-items, of zet dit op auto > Roxio voegt dan wel pagina’s toe als het nodig is.

En ja… het is lelijk. En ja, er zit weinig ontwikkeling in. Net zo weinig als in de ontwikkeling van DVD.

Bijdrager
    Bruce27

wat betreft het aantal thumbnails/hoofdst.; inderdaad als ik er gewoon aan toevoeg telt die door en plaats ze ook. Ik ging van de max. 6 keuze maar dat slaat op het aantal per pagina. Maar ik heb het niet primair over X-filmpjes maar één film met div. hoofdstukken. En dan ben je er niet met “pleur een naam en klaar” Dan staat dat op de gekste plaatsen. Ik stel iets hogere eisen aan een DVD voor verkoop bedoeld. Wat het nog steeds in gebruik bij duizenden. Maar waardering voor jouw snelle reactie.

Bijdrager
    KarelWillem

Helaas geeft niemand ook maar vaag aandacht aan de verdere ontwikkeling van DVD authoring pakketten. Dat is echt voorbij. Dus je hebt het te doen met de oude zooi.

Misschien kun je nog ergens een download vinden van DVD Studio Pro van Apple?

Bijdrager
    janbertwedman

Al die opmerkingen over dvd achterhaald en slechte kwaliteit, het is inderdaad slechts SD i.p.v. HD maar als ik alle klanten in nederland zou krijgen die hun video-reportage of bedrijfs-film nog op dvd willen hebben dan ben ik stinkend rijk en hoef nooit meer wat anders te doen.

Bijdrager
    Fester

iDvd doet het bij mij ( gelukkig ) nog prima.
    Wel minder van kwaliteit, maar de ontvanger(s) zijn tevreden.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zeg ook nergens dat niemand meer DVD’s wil hebben.

Er zijn nog hele bevolkingsgroepen te vinden die niet eens weten dat er iets anders bestaat dan DVD. En ook ik krijg nog (te) regelmatig de opdracht een DVD voor een klant te branden.

Goed beschouwd is er ook geen andere – goedkope en snelle – optie voorhanden voor het geval je iemand echt iets in handen wilt geven.

Maar meestal is mijn advies ‘Kijk, daar heb je Youtube. Daar staat je in film in alle resoluties (tot 4K) die je maar wit hebben.’
    En dat is af te spelen op ruwweg elk apparaat dat je maar in huis hebt.

Dat een bedrijf nog DVD’s wil hebben is gewoon onwetendheid, of stugheid.

Bijdrager
    Bruce27

Inderdaad, als je HD kijken gewend bent dan schrik je van een DVD weergave. (ik dacht echt dat ik iets fout gedaan had) Vooral een pan-beweging.
    Maar na een poosje went het al weer hoe vreemd ook. Ik denk (en hoop) dat de meeste kijkers meer op de inhoud letten dan op de super strakke messcherpe 4K of iets minder. Dat wordt vlp mijns inziens nog wel wat overdreven door de markering die maar wat graag dat spul kwijt wil.
    YT is best wel handig en zo maar wat wordt het verdien-model dan? Een DVD kan je kopen (bv voor projecten “netto opbrengst voor X”), en is ook wel iets leuker om te geven, krijgen, laten zien, rondgaan en in handen te houden. Dat gaat met een URL niet zo spannend.
    Zie je het voor je: verkoop jij een cadeaubon of print je een factuur voor € 30,00 met alleen een URL er in? Nog afgezien van de vele kopieën die dan dan over de wereld gaan… Dat wordt met een DVD toch iets lastiger voor velen. Maar dat ie eruit gaat is zeker, helaas…

Bijdrager
    sedikit

Ik vind het afgeven op het gebruiken, het hebben, het branden op/van dvd’s(en cd’s) onderhand ook een beetje vervelend worden. Men gaat meer&meer aan perfectie-idiotie lijden. Dvd’s en cd’s zijn belachelijk ouderwets, een foto moet scherp zijn, de horizon recht, een afbeelding moet minimaal 15MB zijn. Geluid mag absoluut geen mp3, een horloge moet alles kunnen, een telefoon een smartphone enz. Misschien iets meer aandacht voor de inhoud?
    Verder: laat ik nou toevallig toevallig nog DVD Studio Pro hebben! Een paar jaar geleden op DVD DL gebrand :-D
    Off topic: Toast tit? Fix tit? View tit?

Bijdrager
    Bruce27

goed bewaren dus, mazzelaar. Ik beschrijf nu TT voor mezelf want over X mnd weet ik het echt niet meer. Heb de idee dat TT vooral uitgaat van meer films tegelijk erin zetten en op één DVD branden want als ik bv 4 aanklik krijg ik toch 12 hoofdst. op één pag… het zullen dan wel 4 films zijn die bedoeld worden. Dan komt ook de tekst onder “info” erbij. Blijkt ook uit de telling; chapter start altijd met 0, ws het hoofd/start menu om naar een film te gaan en vanwaaruit naar hoofdst. ?
    Lastig progr.

Bijdrager
    KarelWillem
    sedikit op 09 februari 2016

…Misschien iets meer aandacht voor de inhoud?…

Ik mag hopen dat het één het ander niet uitsluit?

En verder gaan we vanaf deze zomer toch fijn over op Ultra HD (4K) Blu-ray?

Kan je nog steeds schijfjes branden als je dat wilt, maar dan zonder pijn in je ogen te krijgen.

Bijdrager
    GoeieDag
    Bruce27 op 09 februari 2016

Zie je het voor je: verkoop jij een cadeaubon of print je een factuur voor € 30,00 met alleen een URL er in?

Waarom dan geen kek USB stickje gebruikt? Kost nauwelijks meer en op meer meer devices veel makkelijk en met betere kwaliteit te gebruiken.
    En met bv iMovie (gratis) zet je zo een spetterende show in elkaar, met filmpjes en foto’s en wat dies meer.

Bijdrager
    Bruce27

inderdaad een goeie tip zo’n USB (mbt kwaliteit) maar als geschenkje niet echt iets om te tonen.
    Maar wie weet…

Bijdrager
    janbertwedman

Buiten dat, je moet de klanten de kost geven die niet weten hoe je zo’n stickie afspeelt.

Bijdrager
    KarelWillem
    Bruce27 op 09 februari 2016

inderdaad een goeie tip zo’n USB (mbt kwaliteit) maar als geschenkje niet echt iets om te tonen…

Daar kan je natuurlijk heel veel meer mee als met zo’n DVD: http://simimaging.co.uk/usb-case/

Maar, A: het kost meer, B: zie hierboven.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.