3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac.Man

Toast tit. 5.2, Lacie Studio Drive: Goede brandsnelheid?

Ik wil mp3’s op cd gaan branden met:
    Toast tit. 5.2,
    Lacie Studio Drive
    Maxell CD-r80 xl s (cd’s met tekstopdruk).

Standaard brandt de brander op een snelheid van 8x. Maar nou hoor ik dus van mensen die vaker als mij cd’s branden (*), dat snelheid 4x, of liever nog 2x beter is. Dit vanwege haperingen bij het muziek afspelen. En is dat dan voor het branden van mp3-cd’s, of voor het branden van cd’s voor in de cd-speler?
    Naast het branden ben ik vaak ook nog bezig met het downloaden van muziek. Kan dat het branden beinvloeden? Op een windows-pc schijnt het van wel.

Wie vertelt mij over zijn/haar ervaringen met branden op een snelheid van 8x, of nog sneller? T.b.v. mp3-cd’s, dan wel voor de cd-speler.

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Marco :D :?:wink:

(*) Of deze personen mac-, dan wel windows-gebruiker zijn, is mij niet bekend.

Bijdrager
    Steves lovechild

Maxell CD’s zijn perfect.
    Voor thuisgebruik kun je Audio-CD’s rustig op 8 speed branden. Zeker wanneer je brander BUP (Buffer Underrun Protection) heeft. Dan mislukken de CD’s eigenlijk nooit. Wanneer je masters maakt, gebruiken de profs uitsluitend 1 of 2 speed. De kleine foutjes in de CD worden niet geaccepteerd bij een perserij. Maar bij een beetje recente speler hoor je ze niet. Door de uitgebreide foutcorrectie van de speler. (CD-DA norm)
    Met MP3 CD’s zou ik iets voorzichtiger zijn. Hoewel 8 speed moet kunnen.
    Ikzelf doe nooit andere dingen met de Mac tijdens het branden VAN WAT DAN OOK!

Bijdrager
    Ja Rune

Steve’s lovechild heeft da allemaal mooi samengevat.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.