9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    hankie

Toast plug-in video CD in iMovie 3 weg!!!

Na de update van Toast naar 5.2 en iMovie naar 3.0.1, krijg ik het niet meer voor elkaar om export naar Toast Video CD vanuit het keuzelijstje Quicktime te selecteren. Ik heb de map Toast Video Export uit de resources van Toast gekopieerd naar de Plug-ins filder (en later naar de Plugins folder) van iMovie. Het resultaat is echter ZIP, NIKS!!!
    Iemand een idee hoe ik die handige export vanuit iMovie weer terug kan krijgen?

Groet

Hankie

Bijdrager
    Steves lovechild

Vreemd dat niemand hier op reageert. OK Hankie daar gaat ie:

Selecteer iMovie en get info (appeltje-i)
    plugins: voegtoe
    navigeer naar map Toast >roxio video > Toast Video CDSupport.component > Kies

Nu kun je vanuit iMovie exporteren naar VideoCD. Deze optie zit een beetje verborgen.
    Archief > exporteer > Naar Quicktime, structuren geavanceerd… > exporteer > film naar Toast Video CD (eventueel opties) > bewaar
    Je ziet dus de eigenlijke Toast export iets later dan je gewend was. Pas NA de exporteer opdracht zie je nu de exportmogelijkheden. Vandaar de … achter ‘structuren geavanceerd’
    Nog een tip: gooi wel alle eigen ‘probeersels’ weg voordat je de plugin toevoegt en herstel even de permissies in de map Hulpprogramma’s > Schijfhulpprogramma > Schijf-EHBO
    succes, SLC

Bijdrager
    hankie

Steve’s Lovechild,

Wat een verrassing. 1 klik verder en ik had het zelf ontdekt. Vriendelijk dank voor het wijzen van de weg.

Hankie

Bijdrager
    hankie

Nog even Steve’s Lovechild

Dan heb ik het dus goed, dat een plug-in in Toast zelf overbodig geworden is en derhalve kan worden verwijderd?

Hankie

Bijdrager
    Steves lovechild

Nu ben ik je even kwijt. Bedoel je de plugins om vanuit Quicktime PRO naar Video CD te kunnen exporteren? Die moeten uiteraard blijven staan: schijf…>Bibliotheek > Quicktime > Toast VideoCDSupport.qtx en Toast VideoCDSupport.component. In het PAKKET van Toast zelf horen geen plugins te staan. Wel in de map Roxio Video. Anders werkt ook de achtergrondcodering, (als je een QT (DV) film naar het video cd venster in Toast – tab other – sleept) niet meer. Het toevoegen, zoals beschreven, is een verwijzing voor iMovie naar de plugin in map Roxio Video. Van de totale inhoud van de map Roxio Video moet je dus afblijven!

Bijdrager
    hankie

Oke Steve’s Lovechild,

We zitten nu op 1 lijn.
    In iMovie heb ik niks staan

In Toast > Roxio Video > Toast Video Export.bundle en Toast Video CD support.qtx

In Bibliotheek > Quicktime > Toast Video CD support.qtx

Moet ik die Toast Video Export.bundle nu nog kopiƫren naar Blibliotheek > Quicktime???

De export vanuit iMovie werkt overigens nu goed, het slepen naar Toast van een.mov-bestand heb ik nog niet uitgetest

Groet

Henny

Bijdrager
    hankie

Steve’s Lovechild,

Zojuist met VLC de export bekeken, maar de video-track duurt maar 5 seconden en dan is het over. Geluid loopt wel door. Overigens liep de export stuk net na een titel met iMovie aangemaakt. What could be wrong?

Hankie

Bijdrager
    Steves lovechild

Het handmatig plaatsen van de codecs lijkt me geen goed idee. Onder 9 geen probleem. Onder X wel. Je mist duidelijk in de QT library de .component. Waarom maak je het jezelf zo moeilijk? Pak gewoon de Toast CD en installeer even alleen het roxio video deel. Dus start de installer en kies voor custom install > Roxio Video. Dan wordt alleen de export en support van Toast Video CD geinstalleerd. Op de juiste plek. Het toevoegen in iMovie van de plugin was alleen nodig omdat je op iMovie3 was overgegaan.

Bijdrager
    hankie

Steve’s Lovechild,

Dat laatste zal moeilijk gaan want ik heb een versie 5.0.2 van Toast, die met een updater naar 5.2 pas OSX-compatible werd. Die updater laat geen keuzes voor custom installations. Overigens heb ik ontdekt dat de fout niet bij de export lag, maar in iMovie. Ik had namelijk in de film een titel gemonteerd, die een klein hikje gaf bij de voorvertoning in iMovie. Precies op dat punt is de video-codering naar .mpg vastgelopen. Met een andere titel is de export nu wel geslaagd. Vervolgens heb ik nog twee iMovie-films ge-exporteerd naar vcd zonder problemen. Ik laat het danook maar zo

Hankie

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.