4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    tijs

Toast error

Ik krijg nu al 2 keer na elkaar hetzelfde probleem onder Toast 6. Wanneer ik een vijftal minuutjes een DVD aan het branden ben, komt de volgende error:

The drive reported an error:
    Sense Key = ILLEGAL REQUEST
    Sense Code = 0x21, 0x02
    BUFFER UNDERRUN

Hoe los ik dit op?
    Kan ik trouwens die DVD’tjes nog op één of andere manier opnieuw gebruiken?

Bijdrager
    bart

Ik ken Toast 6 niet, maar bij eerdere versies kon je onder de voorkeuren een grotere bufferinstelling kiezen, waardoor de zgn buffer underruns (= leeg buffergeheugen) achterwege blijven.
    Als je voldoende RAM hebt kies dan een lekker hoge waarde.
    (ik gebruik de 64 MB-stand)

Bijdrager
    Frans

Ik heb het de laatste tijd een beetje gehad met Toast 6, zeker met het branden van DVD’s op een Pioneer 106d.

Na wat verhalen gelezen te hebben over Dragon Burn, dat eens geprobeerd. Stukken beter !! Programma heeft buffer underrun protection en dat werkt als een dolle. Tijdens branden gewoon doorwerken en nergens last van. Bovendien kun je veel meer instellen en heb je veel meer controle op dingen.

Groeten,
    Frans

Bijdrager
    tijs

Ik ga alvast eens kijken bij toast of ik iets kan instellen en ook dat dragon programma eens proberen en even testen op een RW.
    Kan ik die dvd-r (waar ie maar een heel klein beetje heeft opgeschreven) nog gebruiken of is die voor de vuilbak?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.