7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

Toast DVD's spelen niet lekker door

Als je met Toast een DVD brandt die is samengesteld uit meer dan één bestand (zie screenshot), dan speelt de DVD niet lekker door.
    Aan het einde van elk bestand, bevriest het beeld heel even (en springt de teller van de DVD-speler op 00:00) waarna de DVD-speler begint met de weergave van het volgende bestand.

Is hier een oplossing voor? Ik kan in de instellingen van Toast niks vinden waarmee ik dit kan verhelpen.

De DVD’s van een vriend van mij spelen wel lekker door. Die heeft hij gemaakt met een programma dat niet voor de Mac is.

Bestaan er goede alternatieven voor Toast?

Bijdrager
    snijder

Ik gebruik Toast 11, maar nog nooit problemen gehad met branden of afspelen.

Bijdrager
    shakey

@ Snijder:

Heb je dan ook wel eens een DVD’tje gebrand dat is opgebouwd uit meerdere bestanden, zoals in bovenstaand voorbeeld?
    En zo ja, wat gebeurt er dan bij de overgang van het ene naar het andere bestand/fragment? Springt dan de teller steeds op 00:00? Dan zou ook bij jou het beeld van het laatste fragment even moeten bevriezen.
    Tenzij Toast 11 dit heeft opgelost natuurlijk. Het zou voor mij een belangrijk argument zijn om Toast 11 aan te schaffen.

Bijdrager
    snijder

Euhm ja dat heb i kwel is gedaan en nog nooit problemen mee gehad,

Bijdrager
    shakey

Deze reactie kreeg ik op het Video Help forum:

http://forum.videohelp.com/threads/348269-Toast-DVD-s-don-t-play-smoothly?p=2178763#post2178763

Het is duidelijk voor mij. Ik stap over op DVD Studio Pro.

Bijdrager
    shakey

DVD Studio Pro blijkt niet meer te bestaan!

Eerst is het onderdeel gemaakt van Final Cut Studio Pro en daarna, in 2011, is het met het verschijnen van Final Cut Pro X, opgedoekt.

Is het mogelijk nog aan de voorlaatste versie te komen van Final Cut Studio, die van 2009?

Bijdrager
    Yggdrasil

Misschien dat er nog een APR is die er eentje in de stockruimte heeft liggen. Anders via tweedehands websites of…. via de open zee, maar pas dan op voor piraten.:wink:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.