4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jem555

Toast dvd’s mounten niet

Ik heb vorige week ontdekt dat data-dvd’s die gebrandt zijn in Toast 7.0.1 niet mounten op m’n Mac (wel op een pc), vervolgens geupdate naar 7.1, en de dvd’s die daarmee gebrandt zijn mounten soms wel, soms niet (meestal niet). Wie weet raad? Gewone cd’s en dvd’s worden gewoon herkent.

Bijdrager
    bd

jah heb ik ook diezelfde dillema ik denk zelf dat er iets in de brandwijze van toast is ofzo,
    ook die backup optie van toast is een ramp, je kan moeilijk vershillende disk’s weer terugzetten
    vaag

Bijdrager
    Jem555

Het gekke is dat de schijf op andere Macs gewoon gelezen wordt.

Het gaat volgens mij om schijven die met Toast 7.0.1 gebrand zijn, die worden op mijn Mac niet gelezen (op Macs van anderen en op pc’s dus wel). Ik heb laatst ook iets gebrand in Toast 7.1 en die mount (zij het moeizaam) wel. In deze update van Toast zit een aanpassing waardoor beter omgegaan kan worden met lange bestandsnamen (die zitter er op mijn schijfjes hier en daar wel op, misschien is dat het probleem? Maar waarom mount die dan wel gewoon op een G5?)

Iemand een slim idee?

Bijdrager
    Jem555

Deze vraag is opgelost. Ik heb bij Pixmania een Pioneer DVR 111 besteld, ontvangen en geinstalleerd. Alles doet het weer (en ook nog eens geschikt voor DVD DL) en dat voor nog geen 45 euries inclusief bezorgen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.