7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ketsjap

Toast dvd probleem= error -50

Ik heb een probleem met Toast (zowel 6 als 7) waardoor ik plots geen dvd’s meer kan branden met mijn externe writer.

Wanneer ik wil branden, zegt hij “filling RAM cache”, zoals altijd “lead-in”, zoals altijd, maar springt dan dadelijk naar “lead-out”. Evenwel zonder dat de writer nog maar iets geschreven heeft. Dit gebeurt allemaal op 2 seconden.

Daarna krijg ik het bericht: “couldn’t complete the last command because of a Mac OS problem, error code=-50”

Heeft iemand hier ervaring mee? Iemand een idee?

Bijdrager
    tarun

Gevonden op Roxio – Support:

Toast 6 Titanium v6.1
    Includes all previous version 6 updates, in addition to:

Resolves an issue where export of movies to DV results in “error -50” on Mac OS 10.4 (Tiger/QuickTime 7).

Dus wat het betekent is onduidelijk, maar wel dat v6.1 dit probleem niet meer zou moeten hebben.

Bijdrager
    Ketsjap

Dit helpt me spijtig genoeg niet… Ik denk dat het aan de lege dvd’s ligt, zou dat kunnen? Ik heb een spindel met 25 dvd-r’s gekocht van TDK. Mijn drive is zowel + als – schrijver.

Ook andere apps kunnen het niet. Ik heb ook al Dragon Burn geprobeerd, BurnXfree etc, maar niets lijkt te werken. Terwijl ik een DVD-RW van wél kan beschrijven :oops:

Iemand een idee? Zou stom zijn moest ik die 25 lege dvd’s nu mogen weggooien:(

Bijdrager
    Dick de Roos

Heb je al eens een ander merk DVD geprobeerd? Imation b.v.
    Dat lost soms ineens de problemen op (overigens onduidelijk waarom, want TDK is geen prut).

Bijdrager
    Ketsjap
    ”Dick

Heb je al eens een ander merk DVD geprobeerd? Imation b.v.
    Dat lost soms ineens de problemen op (overigens onduidelijk waarom, want TDK is geen prut).

Ja, mijn vorige spindel was er een van Prostore, en die werkten zonder problemen. Nochtans is dat vergeleken met TDK een goedkoop merk…

Bijdrager
    hopsa

misschien is dit een stomme opmerking, maar heb je de brandsnelheid wellicht te hoog ingesteld??
    dat toast lekker op bijv. 42x speed wil gaan branden maar dat jouw dvd-writer een lager toerental benut? (zoals 8x?)

Bijdrager
    harmen

Ik heb precies hetzelfde probleem!!!
    Gebruik al haren dezelfe schijfjes en plots gebeurt me dit
    Updates helpen niet en install op nieuwe user ook niet

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.