8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Tom2

Toast dvd-brand-probleem

Ik krijg de volgende melding bij het branden van een dvd in toast 6:

The drive reported an error:
    Sense key = illegal request
    sense code = 0x24
    Invalid field in CDB

ik werk op een G5 dual 2.5 ghz 1.5 gb ram macosx 10.3.9

de interne ATA dvd brander is van sony.

Ik vermoed dat de oorzaak een systeemupdate kan zijn, omdat ik me kan herinneren dat ik voorheen wel dvd’s kon branden, maar zeker weten doe ik het niet.

zijn er mensen die dit probleem herkennen?

dank, tom

Bijdrager
    Barabas2005

Soms ligt het ook aan het merk DVD’s. Ik dacht dat mijn writer in de Macbook Pro kapot was, want DL-DVD’s van een lekker goedkoop merk kreeg ie niet door z’n strot. Hij geeft dan ook van die rare foutmedlingen.

Een ander merk gekocht en die brandt ie als een tiereliertje.

Bijdrager
    Tom2

Dat had ik er even bij moeten vertellen. heb reeds geprobeerd met TDK’s en Sony’s dus dat zou het probleem niet moeten zijn. thnx anyway

Bijdrager
    TonE

Je zou het op een lagere brandsnelheid kunnen proberen maar dat is niet de uiteindelijke oplossing natuurlijk. Ik zou overwegen Toast te upgraden.

Bijdrager
    Peppie

Beste Tom2,

Mijn ervaring met Sony dvd branders is niet goed.
    Inmiddels ben ik aan mijn tweede bezig, en ook deze vertoont rare kuren.
    Wel ben ik na onderzoek eruit welke DVD’s hij wel wil lezen en welke niet.

Philips DVD+RW niet
    TDK DVD+RW perfect
    Platium DVD-r perfect
    Platium DVD+r perfect
    Platium DVD+RW niet
    Platium DVD-RW niet
    Apple DVD’s niet ???
    Maxwell DVD’s perfect
    Sony DVD’ s perfect !!

M.a.w. het kost eve uitzoektijd welke wel werken en welke niet, als je dat eenmaal weet is er geen vuiltje meer aan de lucht.

Succes

Bijdrager
    KR1275

Ervaring met Sony branders heb ik niet, maar de Pioneers laten ook steken vallen. Ik verkoop maandelijks zo’n 100 dvd-r’s gebrand met de Pioneer op Tayo Yuden en het regent klachten, ook nadat de brander is vervangen door een nieuw exemplaar. Branden op Sony DVD+R gaat overigens doorgaans altijd goed. Het is een kwestie van de juiste combinatie waarschijnlijk.

Sowieso: nooit sneller branden dan 4x (ook al kan de dvd wel tot 16x of meer).

Bijdrager
    Tom2

Allemaal bedankt voor de feedback, ik ga jullie tips proberen

grtn, tom

Bijdrager
    erwin

Ook hier dezelfde problemen zoals jij beschrijft met het branden, maar ook steeds vaker met het lezen van dvd’s maakt niet uit welk merk.
    Heb inmiddels van 4 G5’s de brander vervangen het betreft hier 4 x pioneer dvr-107pd. Ik heb deze vervangen door een 2 x NEC 7071 en 2 x plextor 740a.

De problemen zijn nu verdwenen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.