7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    OReason

Toast / “Close Disc” unchecken kan niet

Als ik een DVD wil branden met Toast kan ik deze DVD niet “open laten”. Oftewel: het checkboxje “close disc” is aangevinkt en grijs (zodat je t niet aan kan passen). Het is me wel een keer gelukt, maar bijna altijd lukt mij niet om de DVD open te laten.

Heeft iemand hier een verklaring en/of oplossing voor? Bedankt.

Moderator
    unSOUND

Dat komt omdat je volgens mij een DVD niet in sessies kan branden…

Bijdrager
    Ruben

’t Is maar een gokje, ben nog niet zo op de hoogte met DVD’s, maar zit er ook geen verschil in DVD-R of DVD-RW schijfjes?

Bijdrager
    OReason

Ik denk dat DVD-/+R’s dan idd geen sessies ondersteunen, maar DVD-/+R’s wel. Of iets van “nep-sessies” ofsow, want dat maakt bij RW niet uit. Bedankt voor de reacties! Wel jammer dat DVD geen sessies ondersteund..

Bijdrager
    KarelWillem
    ”OReason”

Ik denk dat DVD-/+R’s dan idd geen sessies ondersteunen, maar DVD-/+R’s wel.

Huh? Het zal dan moeten zijn?:
    Ik denk dat DVD-/+R’s dan idd geen sessies ondersteunen, maar DVD-/+RW’s wel.

Bijdrager
    macoky

Laat het ons nu maar over cd-r hebben : Wanneer ik in toast een disc niet sluit om later iets aan toe te kunnen voegen maar ik daar toch van afzie is het volgens mij niet mogelijk de disc alleen maar te sluiten zonder iets aan toe te voegen. Allen maar branden met de optie disc sluiten leid tot melding dat het niet mogelijk is niets te branden. Wie weet hoe het mogelijk is om een disc alleen maar te sluiten.

Bijdrager
    Ruben

Ik heb de originele vraag eens opgezocht op het Roxio forum en daar vond ik dit:

”freshburn”

OS X does not support multi-session DVD so there is not reason to burn them.

”freshburn

This is a very complex matter. On the PC multisession DVD are just ISO appended discs. These discs will work on the Mac. This is fine if you store documents, MP3, or video. On the PC, multisession disc work differently. It is actually a multivolume disc and OS X doesn’t like these disc when on DVD. If you don’t multivolume then OS X applications and files that have resource forks can’t be used. This types of file will not work on an ISO disc.

Multivolume DVD freak out the finder in OS 10.2. I have not tried it in 10.3, but since multisession/volume support is not that good in OS X, I don’t think Apple will support it soon. Especially since there is really not DVD spec for this type of disc.

Also, even on the PC, multisession disc has major issues. If you are burning important data, it is strongly recommended to not use multisession. This holds true for CD also.

Volgens deze meneer (die volgens mij best wel weet waar hij over praat) zou het dus een beperking van OS-X zijn…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.