4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac.Man

Toast: CD ISO 9660-branden. Titels worden ingekord…

Met Toast brand ik mp3’s op CD als ISO 9669. Prachtig, want zo kan ik vaak bijna de gehele 700 mb van de cd benutten. Vervelend vind ik alleen, dat de titels worden ingekort tot hooguit 8 tekens. Heeft iemand tips hoe ik dit kan omzeilen?

Groeten,

Marco :D

Bijdrager
    drscsi

Cd voorkeuren bij het branden zetten op ISO 9669 +jolliet. Dan zie je op de Mac ook de volledige naam. Als je Os9 gebruikt heb je dan daarvoor wel een extensie nodig.

Bijdrager
    Mac.Man

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met ‘+jolliet’. Ik ga naar Toast preferences: Ik kan aanvinken:

0 Prefer disc-at-once
    0 CD-text

Maar nergens in deze voorkeuren zie ik de mogelijkheid ‘ISO 9669 +jolliet’ aan te vinken. Praat je misschien over Toast 6?

Ik heb OSX 10.2.8
    Toast 5.2

Wel, alvast bedankt voor je antwoord. Groet.

Marco

Bijdrager
    drscsi

Allereerst heb je hiervoor wel de volledige versie van Toast voor nodig en niet een eenvoudigere gratis versie die je bij een brander kado krijgt.
    Kies in het venster van Toast bij ‘other’ voor het ‘Iso 9660’ formaat. Klik op ‘select’. Ga dan naar de tab ‘settings’. Kies daar als ‘format’ voor ‘cd-rom’ en als naming ‘Joliet (MsDos+Windows)’.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.