30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 79)
  • Q:

Bijdrager
    junkiesxl

To MacFan or no to MacFan

Hoeveel mensen op macosx.nl zijn nu eigenlijk ook geabboneerd op MacFan, even kijken.

Bijdrager
    Cigarman

<edit>

Bijdrager
    Julian

Eigenlijk had voor mijn macfan-gebruikersprofiel de optie ‘ik lees em af en toe’ er tussen moeten staan…
    Hoewel misschien voor ervaren macgebruikers de inhoud vaak triviaal is (eigenlijk geldt dat voor bijna alle pc/mac tijdschriften) omdat alles al eerder op internet stond, denk ik dat macfan voor de gemiddelde gebruiker erg verhelderend kan werken. Het is voor veel mensen toch de manier om nieuwe technieken te leren, nieuwe programma’s te ontdekken etc. En dat er zo’n blad in het Nederlands is lijkt me toch helemaal uitzonderlijk goed voor de mac-community in NL… Dus koop er zo af en toe 1 of geef een abonnement cadeau aan je vader:)

Bijdrager
    Zodiack

Ik ben gewoon lid, en durf er nog voor uit te komen ook.:o
    Kep de indruk dat er hier overwegend negatief over de Macfan gedacht wordt.
    Mij heeft het toch veel bijgebracht toen ik nog helemaal niet bekend was met apple.
    Hoewel ik de inhoud tegenwoordig wat minder boeiend vindt (ik ben intussen uiteraard wat meer bekend met Apple en OS) blijft het toch het enige echte nederlandse MAC-blad.
    Ze hebben daar bij de redactie toch het zelfde alswat wij hier hebben:
    onvoorwaardelijke liefde voor :apple:

Bijdrager
    iJan

Ik ben al lid vanaf het eerste nummer. Misschien is de inhoud niet altijd even interessant, ik kijk toch altijd weer uit naar het volgende nummer.

Bijdrager
    Zodiack
    ”iJan”

Ik ben al lid vanaf het eerste nummer. Misschien is de inhoud niet altijd even interessant, ik kijk toch altijd weer uit naar het volgende nummer.

Ja, en het duurt altijd veel te lang, steeds 2 mnd. wachten.
    Heb de laatste alweer uit en moet weer bijna 2 mnden wachten:x

Bijdrager
    Beathoven

Ik kocht ‘m geregeld… zo’n 6 jaar geleden:)

Bijdrager
    Jor1

Ik koop hem laatste tijd steeds minder vaak.
    Voorheen leerde ik veel uit de macfan, maar ik vind dat ze de laatste tijd erg achterblijven. Ik weet dus niet of dit de macfan aan te rekenen is.

Bijdrager
    Jesper

Ik ben nou al zo’n 3 jaar lid. Wat ik steeds vervelender vind worden is dat ze in MacFan steeds maar praten over nieuwe software, dvd-branders, powerbooks. Alsof we gewoon super rijk zijn en alles maar kunnen aanschaffen. Wat denken ze wel niet? En verder zou het ook wel leuk zijn om wat meer tutorials te maken voor bijv. het maken van een simpel programmaatje of iets met 3D. Noem maar wat.

Wie geeft me gelijk? :P :roll:

Bijdrager
    awesomemac

‘k heb een abonnement op MacFan. Goed blad. Niet al te moeilijk geschreven. Verlopig zal dit ook zo blijven.

Bijdrager
    MacAttack

Eén keertje gekocht, maar heb er weinig uit opgestoken, ik zit teveel op het internet denk ik. Maar wel zeer goed magazine voor degene die niet zo op zoek zijn naar nieuws op het web.

Bijdrager
    Urbin Design

8 jaar geleden, kwam hij voor het eerst onder mijn neus te liggen.
    Leuke CD’tjes erbij rare geluiden enzo.
    Ik heb de macfan al jaren niet meer onder ogen gehad.
    Is ’t nog wat?

:?

Bijdrager
    awesomemac

Het enige is wel opvallend, dat er mensen MacFan een brief sturen als ze een vraag hebben. “Mijn iMac start niet meer op sinds 10.2” of zo en dan moeten ze 2 maanden wachten. Daar zijn toch fora zoals dit beter voor geschikt. Meerdere antwoorden en veeeeeeel sneller.

Bijdrager
    Zodiack
    ”awesomemac”

Het enige is wel opvallend, dat er mensen MacFan een brief sturen als ze een vraag hebben. “Mijn iMac start niet meer op sinds 10.2” of zo en dan moeten ze 2 maanden wachten. Daar zijn toch fora zoals dit beter voor geschikt. Meerdere antwoorden en veeeeeeel sneller.

Kan voor sommigen heel lastig worden hoor.
    :wink:
    Op een forum kijken als je Mac niet meer start.
    Niet iedereen heeft 2 of meer mac’s zoals sommigen hier
    En als je het je buurman vraagt, die met een telefoon modem: die wordt er ook niet blij van, dat internetten.:oops:

Bijdrager
    Stof
    ”Cigarman”

leuke glossy maar inhoudelijk zwak en netzo achter de feiten aanhollend als Mac World UK/DE.

Daar ben ik het niet mee eens. MacFan koop ik af en toe los en vind ik inderdaad weinig verheffend, maar MacWorld UK is echt een stuk beter.

Bijdrager
    KeKo

vroeger echt vaak gekocht. Naast veel leuke info, ook altijd de practische cd. Nadat mijn mac verhoudingwijs te oud werd voor het blad, ben ik ermee gekapt. Sinds nieuwe macs en internet vind ik het blad overbodig. Het meeste is idd bekend als je al op internet en hiet zit…

Je voelt je idd erg oud als je op je macje van pas twee, drie jaar oud zit en telkens naar de nieuwsten moet kijken…

Bijdrager
    i-mac

We hebben jullie mening nodig. Op http://forum.im.be/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=1&TID=2325&SID=80841
    is een draad gestart die het heeft over de inhoud van MacFan.
    Langs deze weg hopen we een en ander te kunnen laten veranderen in het magazine. Maar niet zonder ieders mening.
    Volg de draad, en spuw je gal (positief en/of negatief) uit.
    Alvast bedankt. :apple:

Bijdrager
    tiny

Ik vind het op zich meestal mooi als mensen geen blad voor de mond nemen maar MacFan is af en toe wel erg anti-Apple. Ik heb een abonnement maar heb er al vaak aan gedacht het op te zeggen. Ik denk dat ik gewoon niet verleng. Het stuk over hoe je het geld (dat je anders uit zou geven aan ‘dotMac’) zou kunnen besparen door alle diensten afzonderlijk bij elkaar te snabbelen, vond ik belachelijk! Ik ben Macfreak en ik zou het geld alleen al voor mijn e-mailadres betalen. Ook al zullen veel anderen dit niet snappen, zo denk ik er gewoon over.

Als Apple Nederland stom genoeg is om al hun eigen dealers te benadelen door bijvoorbeeld de marges belachelijk te verlagen of door hun het recht te ontnemen technische reparaties uit te voeren, vind ik wel dat dat gezegd mag worden. Een kritische controlefunctie zie ik wel als positief.

Ik vind het overigens raar hoe ze een scherpe tong combineren met een niet te evenaren graad van Hollandse truttigheid. De layout is kinderlijk en onoverzichtelijk. De gebruikte fonts zijn gewoon standaardfonts. Jammer vind ik dat. Dit is weer een gemiste kans om iets eigens neer te zetten. Als ik een nummer van MacFan naast een nummer van Computer Arts leg (nota bene niet eens een echt Macblad), valt MacFan in het niet. Overschaduwd door het mooie design van CA. Hoewel schoonheid een subjectief begrip is, zullen veel mensen dit met me eens zijn.

Ik vind niet dat er nooit goede artikelen in de MacFan staan. Soms steek ik er daadwerkelijk wat van op. Alleen vind ik dat het vaker dan eens bepaalde (meestal goedkope) pakketten te ver ophemelt. De keren dat ik zo een pakket dan probeerde, vond ik het eigenlijk altijd lelijk, onlogisch, ‘quirky’ of een combinatie van de drie.

Mac & Maggie (de strip) kan volgens mij slechts een glimlach toveren op het gezicht van een kind. Of, natuurlijk, op het gezicht van iemand die MacFan mooi, leuk of, God beter het, ‘hip’ vindt.

De stukjes van Jack Nouws heb ik meestal met plezier gelezen. De illustraties erbij zijn echter weer helemaal in de ‘stijl’ van MacFan…

Hmm, misschien toch maar opzeggen?

Bijdrager
    Torz

Tja wat moet ik hier nog aan toe voegen.
    Het probleem van Macbladen is dat ze vaak achter de feiten aanlopen.
    In Macfan staan wel af en toe interressante artikelen,maar de echte upto date informatie haal je van het net.Wat blijft is dat het ook prettig is om niet ALTIJD achter een toetsenbord te zitten.

Bijdrager
    Cigarman

<edit>

Bijdrager
    Amsterdam

Ik vond hele andere dingen onder je matras Cigar…

Bijdrager
    MacAttack

:P

Bijdrager
    tiny
    ”Amsterdam”

Ehm, onder jouw matras Amsi? Oh, dat is natuurlijk een banaan voor als je honger krijgt ’s nachts…

Bijdrager
    tiny
    ”Cigarman”

ahm..kleine opmerking:

Het is natuurlijk logisch dat bladen het ‘laatste’ nieuws altijd later brengen dan de televisie of radio of het internet.Maar daar gaat mijn reactie dan ook niet over.
    Als ik een macfan naast bijvoorbeeld een blad als Macaddict leg, dan weet ik wel wat IK leuker vind.

Macaddict is soms lekker branie-achtig en lekker rebels en soms zelfs beetje typisch ‘yankee’puberaal,maar wel vaak heel goed met zijn recensies en allerlei andere artikelen betreffende Apple.
    Totdusver heb ik geen enkel ander Mac-blad hieraan zien tippen.
    noch Mac World USA/UK of DE die toch vaak wat glossy-makeovers zijn wat ik al gelezen heb,

Ik sluit me er helemaal bij aan dat MacAddict een geweldig blad is!

Voor mij konden zie daar niet meer stuk toen ze een test deden met speakers die je aan je Mac kan hangen. In plaats van ee studio-testruimte te gebruiken, hebben ze een realistische omgeving gebruikt. Met bijvoorbeeld een plasitc koffiebekertje dat op een bepaalde manier resoneert en zo. Voor de rest lag de tafel van de testruimte vol met papier en andere zooi. Geweldig vond ik dat. Zij nemen ook geen blad voor de mond maar doen het op een leuke manier. Bijna on-Amerikaans :wink:

Bijdrager
    Cigarman

<edit>

Bijdrager
    Macintox
    ”Cigarman”

Nee..prima blad en voor de prijs hoef je het niet te laten(? 13,75 pm.)

Ja prima blad! De reden dat ik zulke bladen laat liggen is dat ze zo achterlijk duur zijn. Niet iedereen is kapitaal krachtig genoeg om zo’n magazine “even” mee te nemen. Ik moest de hele zomervakantie werken om een eMac te kunnen kopen. Nee geef me dán maar een MacFan met leuke alpha-programma’s en achterhaald nieuws. Is betaalbaarder.

Bijdrager
    Amsterdam
    ”tiny”
    ”Amsterdam”

Ehm, onder jouw matras Amsi? Oh, dat is natuurlijk een banaan voor als je honger krijgt ’s nachts…

Nee, een gele dildo. Zet je bril op.

Bijdrager
    lampje

..of zuig er ff aan….dan proef je t verschil wel….:?

:|

Bijdrager
    tiny

Een iBrator. Banana ‘taste’…

Bijdrager
    tiny

Ik heb ff gePhotoshopt. Ze hadden geen mooie gele…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 79)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.