6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Furbz

TM verplaatste backup niet herkend op netwerk

Beste peeps!

Omdat Ziggorouters niet zo lekker werken wat WIFI betreft heb ik een R7000 Netgear Nighthawk gekocht.
    De Netgear (192.168.1.1)host andere IP-adressen dan mijn Ziggorouter (192.168.178.1), dus mijn Synology NAS
    heeft een ander IP adres dan voorheen.

Het probleem:
    MacOS snapt niet dat de backup dezelfde is als toen deze nog aan de ziggorouter hing.
    Iemand ervaring met hoe ik dit kan fixen? Ik ben echt een netwerkleek!

Bijdrager
    piebas

heb je de netgeer aangesoten op het ziggo-modem?
    Staat het ziggo-modem in bridge-mode?
    Het lijkt, met de info die je geeft dat je nu 2 verschillende netwerken hebt, (192.168.1.x en 192.168.178.x) dat gaat problemen geven.
    gebruik de netgear óf het ziggo-modem als router.

Bijdrager
    GoeieDag
    Furbz op 23 april 2017

Het probleem: MacOS snapt niet dat de backup dezelfde is als toen deze nog aan de ziggorouter hing.

Wat bedoel je daarmee? Zie je de backup wel? Heb je ‘m opnieuw aangewezen in de TM voorkeuren?

Bijdrager
    Furbz

@goeiedag: ja hij ziet hem wel, maar weigert verder te backuppen. Hij geert nu aan: zoveel dagen geen backup gemaakt.
    Vervolgens doet hij niks.

@piebas: ziggomodem staat niet in bridgemodus. Als ik dat zou doen geeft hij dan andere ip adressen mee?
    Volgens meneer Ziggo hoefde ik alleen de WiFi op se ziggomodem uit te zetten.
    Nu gebruik ik dat ziggo ding als internettoegang (bekabeld) voor mijn tv/humax/hifi set. Is die functie te behouden?

Ps: ziggomodem is modem en router ineen.

Bijdrager
    fred44nl

het Ziggo modem staat niet in bridge en geeft 192.168.178.x. adressen uit.
    als de Netgear 192.168.1.x. uitgeeft, dan staat die ook niet in bridge mode.
    dit kun je veranderen door de dhcp-server èn NAT in de Netgear uit te zetten.
    op die manier maak je van de Netgear een access-point met dezelfde adressen als het Ziggo modem.

Bijdrager
    Furbz

Thanks Fred!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.