10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    koen

TM na een clean install

Als ik na een clean install mijn TM (met de oude backup er nog steeds op) start, worden de oude backups bewaard, of begint het helemaal opnieuw?

In het laatste geval, is dat te voorkomen?

Bijdrager
    fred44nl

waarom zou je dat willen ??
    een backup is geen archief.

Bijdrager
    koen

#hetantwoorddatjewistdatzoukomen

Moderator
    Night

Onzin natuurlijk; ik kan me heel goed voorstellen dat je dat wil weten. Voor hetzelfde geldt maakt TM een backup over je oude heen en heb je je oude spullen niet meer om terug te zetten…

Maar wees gerust (om twee redenen):
    1) TM maakt incremental backups. Dat wil zeggen dat je in de tijd terug kan gaan om de juiste backup terug te zetten (mits je voldoende schijfruimte op je TM disk hebt)
    2) Bij een nieuw account wordt een nieuwe backup-serie aangemaakt, zodat de oude gewoon beschikbaar blijft.

Bijdrager
    koen

Tof, bedankt.

En ja, natuurlijk heb ik ook alles op een andere schijf staan.

En die is wel eventjes zoet:nerd:

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door  koen.

Moderator
    Night

Let er wel op dat je via TM maar één backup “in kan”. Dus na een clean install kun je alleen de nieuwe backup gebruiken. Je kan de oude wel terugzetten met Migratie-assistent, maar ook dan wordt er de eerstvolgende keer een complete (nieuwe) backup gemaakt, hetgeen ik overigens wel een groot minpunt van TM vind.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    koen

Het is dezelfde backup, de naam van de HD en het account zijn niet veranderd.

Moderator
    Night

Dan zou ik straks maar even goed (in het verleden van TM) kijken;-)

Bijdrager
    koen

Het goede nieuws: alles staat nog in de oude TM backups. :)

Het slechte nieuws: ik kan er niet bij want alles heeft nu een slotje :(

Moderator
    Night

Dat komt omdat het toch fysiek twee verschillende gebruikersaccounts zijn, ondanks dat ze op dezelfde Mac staan en dezelfde naam hebben.
    Je zou kunnen proberen de permissies aan te passen in de oude backups en dan tevens te kiezen voor ‘Apply to enclosed items’ bij het tandwieltje.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.