3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Helena van Troje

TM maakt geen reservekopieën

Hallo, er is iets vreemds aan de hand. IK krijg iedere keer de melding dat TM geen reservekopieën maakt. Dat is niet helemaal waar. Hij maakt (indien ingeschakeld) wel degelijk kopieën, echter alleen van de dag zelf. IK kan op die dag ook een reservekopie van 2 dagen oud terugzetten. Alleen van 25 september tot vandaag zijn de oude kopieën niet te zien. Ik zal wat schermafbeeldingen geven.

Schermafdruk 1 geeft de schijf op hulpprogramma weer.

Schermafdruk 2 geeft de huidige stand van zaken weer als ik Backups.backup.db aanklik

Schermafdruk 3  geeft het beeld weer als ik TM activeer.

U ziet dat “Unforgotten” eergisteren gedownload is en dat deze keurig is opgeslagen.
    Ik kon ‘m ook terugzetten.
    TM maakt blijkbaar alleen op de dag zelf aan en gaat niet verder terug. IK hoop dat er een oplossing voor is. Hebben jullie enig idee?

Ik hoop dat de vraag duidelijk is

Groet Helena

Bijdrager
    Helena van Troje

Nog wat extra informatie. Op internet e.e.a. opgezocht. Via iCulture kreeg ik deze raad:

1. Klik op het Time Machine-icoontje in je menubalk en druk op de Alt-knop op je toetsenbord.
    Klik daarna op Controleer reservekopieën.

Bij mij bleef het vakje “Controle reservekopieën” grijs. Ik kon niets aanklikken.

Ik heb ook een Schijf EHBO toegepast. Niets gevonden. Wat moet ik nu doen?

Kunnen jullie alsjeblieft helpen?

Helena

Bijdrager
    Helena van Troje

Hallo, in afwachting op een antwoord ben ik verder gaan zoeken. Ik realiseerde me dat de laatste TM reservekopie gemaakt was voor de installatie van Mojave. Ik kwam DIT tegen:

“OK, if you have App Cleaner and Uninstaller follow the steps in this screenshot. This App not only killed Time Machine but also backups/clones using other software. This resolved my backup problems.”

Ik had inderdaad App Cleaner. Advies opgevolgd en TM heeft gisteren een reservekopie gemaakt dat is blijven staan.

Probleem opgelost!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.