5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ronald

TM heel erg traag

Ik heb zeer snelle thunderbolt schijf.

Nu heb ik op mijn MBP de locate backup uitgezet.
    Reden, zo schrijft die niet continue backups op mijn ssd.

eens per week zet ik hem zelf even aan TM.

Maar, dat gaat traag.

en vandaag lijkt die er niet door te komen,4gb lijkt niet te gaan lukken.

hebben meer hier last van die de locale backup hebben uitgezet?

ps draai Lion op MBP mid 2012

Bijdrager
    Niels

Dit is normaal. Normaliter vergelijkt time machine de lokale backup met die van je externe schijf en kopieert dan alleen de nieuwe/aangepaste files. Dit gaat snel omdat bij de lokale backup wordt bijgehouden welke bestanden gewijzigd zijn. Als je je lokale backup uitzet moet time machine al je bestanden nagaan en kan ze dan pas kopieren. Dit vergt dus meer tijd. Gewoon laten lopen en eventueel vaker je externe schijf aansluiten.

Bijdrager
    ronald

Dag Niels , bedankt voor je antwoord.

Inderdaad wel logisch.
    Uitzetten van local backup is dus geen echt goede optie.

Uiteindelijk is de backup wel gemaakt . Maar duurde behoorlijk lang.
    Dat is niet te doen.

Dus, gaat het ten koste van de ssd om local back-up weer aan te zetten?

Of is die Samsung 830 ssd 512GB er tegen bestand.
    Nog steeds lees je verschillende opvattingen over levensduur tov de gewone harde schijf.

Bijdrager
    Niels

In principe geeft het niet veel belasting van je SSD, aangezien alleen de nieuwe/aangepaste bestanden worden bijgeschreven in je lokale backup. Dit moet geen invloed hebben op de levensduur van je SSD. De oude SSDs kregen nog wel eens problemen doordat de controllers ermee ophielden, dit is bij de nieuwe Samsung 830 niet het geval.

Uiteraard blijft een hardeschijf een gebruiktsvoorwerp en ook deze zal dus uiteindelijk ‘slijtage’ ondergaan. Ik denk echter dat je MacBook eerder op is dan je harde schijf (en die gaan bij normaal gebruik ook jaren mee). Tegen de tijd dat je schijf er dus mee ophoudt, ben je qua specificaties allang aan een nieuwe MacBook toe (wie weet hoe zwaar de software in de toekomst wordt: misschien heb je tegen die tijd wel 16 Gb RAM nodig voor het draairn van Safari en zijn je foto’s 100Mb per stuk :P)

Bijdrager
    ronald

Hoi Niels,

local backup dus maar weer aangezet.

bedankt

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.