5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

TM backupt mijn iMac's naar mijn TC, maar hoe backup ik de TC?

Sinds een paar dagen heb ik op de zaak een TC staan, dat hele TM+TC verhaal is gewoon perfect hoe het werk, zeer tevreden.

Wat mijn punt is, is het volgende:
    Wij hebben 4x een inbraak gehad, en tot 2x toe zijn alle iMac’s gestolen geweest.
    In zo’n situatie is een TM+TC perfect, je zet een nieuwe iMac neer, en in een poep en een scheet draai je weer of dat er niks is gebeurt.
    Maar………, als nu ook mijn TC wordt gestolen, wat dan?
    Nu draaien we een met een Ubuntu fileserver, en thuis heb ik ook een Ubuntu server staan, elke nacht wordt de nieuwe of aangepaste gegevens van de zaak naar mijn thuis gekopieerd.
    Kan ik ook de nieuwe en aangepaste gegeven van mijn TC naar de server thuis kopiëren?
    En stel de situatie is aangebroken en ik moet een nieuwe TC plaatsen, kan ik dan de data weer terug pompen en draait het dan weer vrolijk verder?

Bijdrager
    valandil

Hier staat hoe het zou moeten kunnen:)

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=479272

Bijdrager
    flyerking

Is inbraakbeveiling misschien een voordeligere optie? ipv elke keer nieuwe macs kopen.

Bijdrager
    Pivni Pes
    valandil op 25 augustus 2012

Hier staat hoe het zou moeten kunnen:)

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=479272
    Die had ik ook gevonden, alleen ik zoek naar iets wat via internet via een VPN tunnel kan worden ge-sync naar een Ubuntu server.

flyerking op 25 augustus 2012

Is inbraakbeveiling misschien een voordeligere optie? ipv elke keer nieuwe macs kopen.

Dat is er ook, alarm verstevigde deuren, betonijzer voor de ramen in de kantoren, probleem is met die gasten dat ze met zeer veel geweld binnen komen.
    Politie zegt ook dat er tegen zoveel geweld weinig tegen te doen is.
    Na de laatste inbraak hebben wij nog een aantal maatregelen getroffen wat ik liever niet openbaar maakt;-)

Bijdrager
    GoeieDag

Elke avond de TC mee naar huis nemen.

Makkelijker: een TC kun je natuurlijk ergens goed verstoppen, zodat de kans dat ie ook wordt meegenomen, zeer klein is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.