10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    camps

Titels van CD worden niet weergegeven in iTunes…

Beste forummers,

Ik heb zopas een iPod nano aangekocht, ITunes geinstalleerd op mijn PC en nu wil ik graag de muziek van mijn CD’s overbrengen op mijn iPod. Dat is niet het probleem maar bij sommige CD’s geeft iTunes de namen van artiest, titel van het lied, album, genre… weer en bij andere recente ( nieuw van dit jaar ) CD’s dan weer niet. Het is nogal onhandig om 20 keer track 1 , track 2, track 3,… op je iPod te hebben staan….

Daaorm mijn vraag ; heeft iemand de oplossing ervoor dat de tracks van al mijn CD’s weergegeven worden in iTunes? Of is dit niet mogelijk?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Xigh

Dit is vaak bij oudere cd’s. Deze krijgen de tracknamen er niet bij. Vaak alleen de artiest en dan heet het nummer track 1 etc.
    Er is in iTunes de optie om tracknamen bij nummers te zoeken. Dit werkt niet altijd feilloos, maar je kunt het proberen. Dit staat onder Geavanceerd (bovenaan) en dan Tracknamen etc opzoeken.

Bijdrager
    camps

Bedankt voor de info.
    Het rare is nu net dat de 2 CD’s waarvan de tracknamen niet weergegeven worden dateren van 2006 :s

Bijdrager
    Xigh

Hmm, ik heb het met m’n oudere Iron Maiden cd’s (klassiekers:wink: ) en van wat onbekendere bands. Verder heb ik het niet, maar goed werkte de oplossing?

Bijdrager
    imaccer2

Sommige Cd’s zitten niet in de databank.

Vandaar Groetjes Marc

Bijdrager
    camps
    ”Xigh”

Hmm, ik heb het met m’n oudere Iron Maiden cd’s (klassiekers:wink: ) en van wat onbekendere bands. Verder heb ik het niet, maar goed werkte de oplossing?

neen, itunes gaf weer dat de CD niet in de databank zit.
    Ik denk eigenlijk dat dit de reden is wanneer CD’s wel herkend worden en wanneer niet.

Bijdrager
    Xigh

Guess so, maar goed het is opgelost toch:)

Bijdrager
    Maleise Beer

Check ook of je verbonden bent met het internet. :wink:

Bijdrager
    Dick de Roos

Het kan natuurlijk de nieuwighed van de CD zijn. Die is dan nog niet opgenomen in de databank, naar het schijnt.
    Het verrast mij soms, als ik een wel erg exotische CD in de Mac stop, dat ik in iTunes keurig de tracknamen krijg.
    Dus aan iTunes ligt het (volgens mij) niet.

Bijdrager
    Turbanus

LOL…. als je een mix-cd hebt gemaakt met een heel oude versie van iTunes (bijv. 2) of met een pc, heb je ook kans dat de nummernamen niet worden weergegeven. Gooi dan de gevens pas van je andere mac af als je de namen even hebt overgenomen…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.