24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    ommer_76

Titel Duitse 80’s klassieker???

Help.

Een paar dagen geleden hoorde ik op de radio de engelstalige versie van een origineel duitstalig nummer uit de jaren tachtig (geloof ik), zonder dat echter uitvoerende arties vermeld werd.
    Kent iemand de titel/bandnaam van de groep die een hit had met een nummer dat in het refrein een zin had die ongeveer als volgt luidt.
    “Völlig losgewischt von der Erde”? :?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    karf

Tja… jij woont in een heel ander land dan Nederland of Belgie. Dus misschien hebben wij dat nummer nog nooit gehoord. Op welke radio zender was het. In de meeste gevallen staat er wel een playlist online.

Bijdrager
    n8n
    Bijdrager
    trabant

Inderdaad: Major Tom van Peter Schilling.

En om even in galactische Neue Deutsche Welle sferen te blijven: Fred von Jupiter van Andreas Dorau und die Marinas is wel zo melig. :barbu:

Bijdrager
    ommer_76

Jongens, bedankt.
    Juist als je heel ver weg in den vreemde zit te wonen, is het soms heerlijk met (lullige) jeugdherinneringen geconfronteerd te worden. :)

@ Karf: Het begrip online playlist is hier nog niet zo doorgedrongen, helaas, anders had ik het daar waarschijnlijk wel gevonden.

Bijdrager
    trabant

Jij ook bedankt, want van veel van die oude liedjes ken ik de filmpjes niet. Ik keek toen eigenlijk nauwelijks naar the music box en het vroege MTV.
    Maar goed ook, want die marina in die witte jurk had me anders uit de slaap gehouden… :wink:

Bijdrager
    Roberta
    ”trabant”

Inderdaad: Major Tom van Peter Schilling.

En om even in galactische Neue Deutsche Welle sferen te blijven: Fred von Jupiter van Andreas Dorau und die Marinas is wel zo melig. :barbu:

Kent iemand nog Nena en Juliane Werding :??

Bijdrager
    PDAFreaker

Kent iemand nog Nena en Juliane Werding

Ga niet met 99 luchtbalonnen naar de stad, vanavond !!

Wat dacht je van Falco…..

Bijdrager
    Roberta

Skandal im Sperrbezirk — Spider Murphy Gang;-)

Niet in iTunes… :-(.

Dat nummer had nog een geintje. Als je het telefoonnummer draaide wat genoemd werd, kreeg je het ministerie van binnenlandse zaken of zo :roll: .

Bijdrager
    Lothian

Staat gewoon in iTunes hoor.(idd wel met zo’n plusje ervoor 1,29)

Bijdrager
    trabant

Wat hadden die Oosterburen toch met “dem All”? Codo van Deutsch-österreichisches Feingefühl uit 1983 was ook zo’n hit. http://de.wikipedia.org/wiki/DÖF

Und ich düse, düse, düse, düse im Sauseschritt
    und bring’ die Liebe mit von meinem Himmelsritt.

En toch zijn we wel goed terecht gekomen…

Bijdrager
    Pieterr

Geef mij maar Der Rauber und der Prinz van DAF.

Bijdrager
    Roberta
    ”Lothian”

Staat gewoon in iTunes hoor.(idd wel met zo’n plusje ervoor 1,29)

Keuze van iTunes Store is hier belangrijk, want op de Amerikaanse staat die niet.
    Bedankt ;-).

Bijdrager
    hansenonline

flugzeug im bauch van herbert gronemeyer ook een lekker duits nummer.

Bijdrager
    Lothian

Herbert Grönemeyer heeft inderdaad erg mooie nummers geschreven !

Bijdrager
    macmickey2

Kristallnacht van BAP zowel de normale duitse versie als de platte Keulse versie (waar ik in ieder geval geen hol van versta maar het rijmt en klinkt zo mooi).

Bijdrager
    Pieterr

Anders deze dan… ;-)

Bijdrager
    Turbanus

Pilz…….

Bijdrager
    trabant

1983: Eisbär van Grauzone
    Ik heb een dikke 7 uur aan NDW (Neue Deutsche Welle) in mijn iTunes staan, maar de helft is Trio (da da da), dankzij een Trio-flood, ooit op usenet. En als het nou allemaal Duitse versies waren…
    Kraftwerk gaat daar ook onder gebukt. Die Engelstalige uitvoering zijn gewoon zwaar ruk, maar de originele Duitse kom je vrijwel nergens tegen. En om de boog rond te maken: Major Tom van Peter Schilling is daar ook een duidelijk voorbeeld van.

Bijdrager
    ommer_76

En daarom wilde ik dus ook weten wat de precieze titel was, want in het Engels “nagesynchroniseerd” Duits is net zo erg als andersom. :P

Bijdrager
    trabant

Dat is op zich een nieuw draadje waard (als het niet al bestaat/bestond)

Schau mir in die Augen , Kleines” (Humphrey Bogard in Casablanca)

Western: “Jawohl, Sir!

Tenenkrommend kind: “Daddy, Daddy, guck mal!

Glaub’ mir, Baby. Egal was kommt: Nichts auf der Welt kann uns von Einander trenn’n

Hey Baby, möchtest du einem Drink?

Uiteraard allemaal met de zuiverste Bühnendictie uitgesproken. En dan nog durven beweren dat die Pruisen geen humor hebben. Ik heb het in 1992 in Leipzig meegemaakt dat er een paar Duitse studenten tegen elkaar begonnen op te bieden met dit soort wanstaltige zinnen. De hele Kneipe niet meer bij en die twee studenten kregen de aangeboden drank niet meer op.
    Alleen al die ene avond was dat jaartje studeren in het buitenland al waard.

Bijdrager
    Renzs

3-Weisse-Tauben van Eav. Dat kregen wij te horen tijdens de eerste les duits. Was een traditie van de leraar. Eerste les duits dit nummer.

Bijdrager
    trabant

Op hun verzamelaar Platinum-Collection-Kolläktschn zijn met realplayer de eerste 30 seconden van die drie duiven wel te horen…

Blijkt nu dat ik ba-ba-banküberfall wel ken, maar de band Eav zelf verder niet. Dus dank voor de tip. Al vrees ik dat een band die met

Aus der Amazon.de-Redaktion
    “Nitroglyzerin in Mozartkugeln”, “Ironische Giftspiele aus Wien” und “Die hohe Schule österreichischen Sprachwitzes”, so wurde die siebenköpfige Formation EAV in der Presse beurteilt. Die Musiker um den charismatischen Frontmann Klaus Eberhartinger sind Meister im fabrizieren von zynisch-süffisanten Klamauk-Songs, bei denen einem manchmal das Lachen im Hals stecken bleibt, weil sie so treffend sind.

omschreven wordt wat hoog gegrepen is voor een eerste les.

Maar het is altijd beter te verteren dan het ‘Vater Unser’ waar een zeer roomsch docent op mijn oude (katholieke) middelbare school de dag mee opende, en dat dus ook als eerste leerde. Ik heb de goede man gelukkig nooit gehad.

Bijdrager
    Laribij

De weinige “oude” duitse muziek waar ik nog wel eens een nummertje van luister Is Kraftwerk.
    Das Model of Autobahn, om maar wat te noemen.

Recentere duitse muziek waarvan ik nog wel een nummer wil horen: Bijv. Guano Apes, of nog recenter: Wir sind helden.

Ook duits, maar niet duitstalig: Atari Teenage Riot. Ooit in een duister verleden werfpop(Leiden) leeg zien spelen, in minder dan 10 minuten. Een ongelofelijke teringherrie, maar wel mooie herrie(vind ik)

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.