4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Petje

titanium powerbook G4 accu probleem

Mijn accu’s laden niet meer automatisch.
    Ik heb 1 accu die van 100% naar 0% plat binnen 5 minuten, en de tweede die ik kocht verliest elke week ongeveer 5% lading. Nu staat deze reeds op 40%
    Ik heb elk mogelijk ding al gebprbeert.
    1.pram reset
    2.totale reset, middels commands en reset knop.
    Ik heb een harde en een software reboot gedaan en een combinatie van alle resets.
    Ik kan inmiddels de accu alleen opladen door hem (onder spanning)eruit te klikken en weer terug te zetten, hij laad dan ongeveer 7% bij en stopt dan gewoon weer met laden na 10 minuten.

Ik ben radeloos, Wie helpt mij, want apple doet dit niet.

Bijdrager
    Nietzman

Hoe oud zijn ze?

Waarschijnlijk zijn ze gewoon dood en word het tijd nieuwe aan te schaffen.

Bijdrager
    Dave H

Hey … ik ken je probleem// Ik heb ook een TiBook die zn eigen willetje heeft. Het is een perfecte machine, alleen mn combodrive is mysterieus naar zn grootje gegaan.. zoals heel veel titanium powerbook gebruikers dit hebben meegemaakt. Ook bij mij doen de batterijen vreemd. Ik heb een half jaar geleden een nieuwe gekocht, die verloor idd snel zn power. Nu heb ik weer even mn bijgeleverde batterij ingeplugd. Die houdt het wonderwel een uurtje uit. Je kan trouwens Xbattery eens proberen om te zien hoe je batterijen zich tot elkaar verhouden met opladen / spanning / batterijduur en dergelijke.
    Helaas geen oplossing.

Bijdrager
    Petje

De eerste is 1.5 jaar oud en de tweede ongeveer 7maanden.
    Maar de problemen deden zich al voor bij 5 maand.
    Zou het mischien liggen aan de battery op het moederbord die het pramgeheugen vasthoud.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.