30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)
  • Q:
    Bijdrager
    byebye

Tips voor in Londen?

Het is wel een beetje erg laat van me dat ik eraan denk hoor, sorry daarvoor, maar heeft iemand nog leuke tips voor in Londen? We gaan dit weekend daar naartoe, en ja we gaan ook naar de Apple Store in Regent Street. We hebben ook al een metro-pas, dus dat is geen probleem, en een Londen-pass, waarmee we gratis of met korting naar ‘attracties’ kunnen.
    Tips zijn welkom!

Bijdrager
    beammeup

De ‘Harvey Nichols’ store.
    125 Knightsbridge.

http://www.harveynichols.com

Bijdrager
    trabant

Links rijden en niet voordringen bij de bushalte!

Bijdrager
    ifeelfine

Pak een Big Bus Company bus. Ze hebben twee routes, blauw en rood, en je ziet echt heel veel leuke dingetjes. Kost wel twee uurtjes, maar je komt door heel Londen en voor de prijs van één kaartje kun je de hele dag met bussen van de blauwe en de rode route mee. Wel 20 pond pp.

Een geweldig restaurant is Jin in Soho. Koreaanse barbeque, die voor je neus wordt klaargemaakt. 7 gangen, en ze moeten je rollen als je klaar bent. 80 pond voor twee personen. Min of meer. Vermijd alleen het gerechtje dat eruit ziet als gekookte witlof met paprikapoeder. Serieus. Tenzij je de rest van de avond liters water wilt drinken natuurlijk.

Zeker doen: Starbucks! Zo vaak als je kunt. Ook doen: Lush! In Regent Street zit er eentje als je van Piccadilly Circus richting de Apple Store loopt, aan de rechterkant, net voorbij de Starbucks. Superzeepjes en andere badkamerspulletjes. Ja, ze zitten ook in Nederland, maar hier maken ze heel veel dingetjes ter plekke.

Verder: niet doen: dure winkels (word je alleen maar jaloers van), steakhouses (gore bende) en McDonalds. En uitkijken als je ’s avonds rondloopt en groepjes jongeren met telefoons ziet. Happy slapping schijnt nog steeds erg in te zijn. Google maar even.

Bijdrager
    Mr Wabbit

Nog even een don’t tussendoor..als je een tas of een rugzak bij je hebt..NOOIT onbeheerd achter laten…zelfs niet op maar 2 meter afstand..is nog een oud IRA en nu Al Qaida ansgtje wat ze daar hebben..ze maken daar geen grapjes over..

Bijdrager
    steene

Sowieso is Soho een interessante buurt om uit eten te gaan.
    Verder kan ik je enkel melden: ik houd niet van Londen.
    Te duur en te ongastvrij en teveel regeltjes…

Ga je naar Londen ga dan eens weg van de bekende en vertrouwde buurten.

Bijdrager
    Zora la rousse
    Bijdrager
    macpro

Die bus tour van iFeelFine kun je ook goedkoper krijgen. Laat je aanspreken door een van die gasten en twijfel over de toch wel hoge prijs.
    In Covent Garden (bij het theater district) kun je wel een avondje doorbrengen. Straatartiesten en buiten eten in de winter onder goed verwarmde parasols. Zeker een keer naar toe gaan.

Bijdrager
    Chartreuse

Tate Modern (als je van kunst houdt). Geweldig gebouw, en entree is dacht ik gratis.

Bijdrager
    rvanheukelum

Heerlijke stad … Londen … mijn persoonlijke nummero uno …
    Hou de roltrapetiquette in ere: links lopen; rechts staan

Bijdrager
    pieter010

Vermijd de Abberdeen Steak Houses.

En loop een stukje langs de kade van de Thames.

Als het even kan: neem de metro, ook al is het voor maar voor 1 halte. Het bespaart tijd en veel lopen.

En netjes in de rij gaan staan wachten. Voordringen is NOT DONE.

Doe een musical! (Mamma Mia, Phantom, whatever … altijd de moeite waard)

Bijdrager
    ifeelfine
    ”Chartreuse”

Tate Modern (als je van kunst houdt). Geweldig gebouw, en entree is dacht ik gratis.

Inderdaad een mooi museum, in een oude elektriciteitscentrale. Entree is gratis, behalve voor de tijdelijke exposities.

En als je daar toch in de buurt bent, loop even langs het Design Museum, verder richting het oosten. Mooi museumpje, je moet wel entree betalen, maar het is erg leuk.

Bijdrager
    ifeelfine
    ”pieter010″

Vermijd de Abberdeen Steak Houses.

En loop een stukje langs de kade van de Thames.

Als het even kan: neem de metro, ook al is het voor maar voor 1 halte. Het bespaart tijd en veel lopen.

En netjes in de rij gaan staan wachten. Voordringen is NOT DONE.

Doe een musical! (Mamma Mia, Phantom, whatever … altijd de moeite waard)

Oew, als je toch langs de Thames gaat wandelen, loop even door het financial district, bij de Tower. Steek de Thames over en bewonder City Hall.

Bijdrager
    byebye

bedankt zeg!
    We gaan met de trein naar Londen, dus we hebben geen problemen met de auto parkeren en rijden:)
    En als Starbucks ook thee heeft, gaan we er zeker naartoe.

Bijdrager
    ifeelfine

Thee?! Hallo, je bent in Engeland!

Tazo Chai Tea Latte is heerlijk. En neem er dan ook eentje voor mij mee, als je er toch bent. Ik was verslaafd aan die thee…

Bijdrager
    rutgerz

CAMDEN! Absoluut ff naar de Camden Lock market gaan. Geweldig.

Bijdrager
    pieter010
    ”rutgerz”

CAMDEN! Absoluut ff naar de Camden Lock market gaan. Geweldig.

Ja dat is gaaf (ik was de naam vergeten).

En als je voor decadente thee drinken wilt gaan. Doe een Noon-tea bij Fortum & Mason. (exclusief warenhuis).

Bijdrager
    ifeelfine

O, en doeHarrods niet. Overgewaardeerde Blokker. En duur…!

Bijdrager
    byebye
    ”ifeelfine”

O, en doeHarrods niet. Overgewaardeerde Blokker. En duur…!

Klopt. Mss ff leuk om binnen te lopen, als je de weg niet kwijtraakt trouwens, maar dan houdt het daar ook op. Wel leuk windowshopping bij Harrods :)

Bijdrager
    dame.blanche

Misschien heb je wel tijd om naar Hamleys te gaan…
    ”Only the finest toys in the world”… Ook op Regent Street!

En als je even wilt uitblazen in de buurt: Soho Square

Zo onvoorstelbaar rustig!!!

Bijdrager
    ifeelfine

Ow, Soho Square is mooi! Zo sereen in het midden van de stad… Dat huisje in het midden is raar scheef:)

Bijdrager
    marloez

natuurlijk even naar Notting Hill! 8)

er vanuit gaande dat je de film kent:

Het boekenwinkeltje is duidelijk herkenbaar, om de hoek bij de starbucks, evenals de voordeur van zijn huis. In dat boekenwinkeltje is niet gefilmd trouwens, hij is nagebouwd in de slager een straatje terug:P O, en het park waar Ronan Keating dat liedje zingt van de film (when you say nothing at all ofzo) en waar grant en roberts over het muurtje klimmen is daar ook!:D
    Whoopsiedaisey’s.

Bijdrager
    Djmichel

Als je wilt stappen is de Equinox in het hartje london wel wat. De pints die ze daar schonken waren erg lekker en de muziek ook (Club). Volgens mij ligt dat bij Piccadily in de buurt. Je weet wel….het beroemde plein met al die lampen.

Wat je niet moet doen:
    Rennen met je rugtas om de metro te halen;)

Voor de rest:
    Geniet van je weekend!!

Bijdrager
    Djmichel

Owja… Naast de Big Ben en de Tower bridge heb je natuurlijk als je van Art houd ook het Tate Modern. Je hebt ook de Tate, maar dat is de meer klassieke kunst. De Tate Modern is vet!! (museums voor de gene die het niet kent)

Bijdrager
    marloez

enne….

:P

Bijdrager
    roblemmen
    ”marloez”

Mind the gap

Dan ga je naar die letters kijken en donder je er alsnog tussen. :P

Bijdrager
    vogel

Ronnie Scott’s midden in Soho! Voor als je van jazz houdt.

Bijdrager
    Chartreuse

Uitwaaien op Hampstead Heath

Bijdrager
    vogel

En bij O’Neil’s hebben ze super hamburgers. Die zitten echt overal.

Bijdrager
    macpro

Ga wel naar Harrods.
    Want het is gewoon een hele ervaring om eens in zo’n groot warenhuis rond te lopen.
    Alles is prachtig afgewerkt en ziet er zeer goed uit.

En je kunt er voor een goede prijs ook goed eten.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.