11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Tinnieman

Tips voor het afdrukken van foto’s? Plakken op aluminium?

Hallo,

Ik zit in de organisatie van een lokale fotowedstrijd. Een van de prijzen die we willen geven is het teruggeven van de ingezonden foto/. We zitten er aan te denken om die goed af te laten drukken en dan in te lijsten.

Ik heb wel eens foto’s gezien die niet ingelijst zijn maar afgedrukt en geplakt op aluminium of op hout of zo iets. Weet iemand een plek waar ze dit goed kunnen?

Waar zal ik op moeten letten?

Het liefst een afdrukpunt in de buurt van Arnhem. Ik kan natuurlijk rondbellen en dat zal ik ook doen maar misschien heeft iemand ervaring met zo iets dergelijks

Alvast thx!

Bijdrager
    Jac Trum

Dunne aluminium of kunsstofplaten zijn de beste manier om je vergrotingenn eeuwig strak ingelijst te krijgen. Of je ze zo zonder meer bekijkt, of later inlijst. Met name bij grotere vergrotingen krijg je een ‘uitzakeffect’, wanneer je je zo zonder meer inlijst en tegen de muur hangt. Ik heb (als oud fotohandelaar) nog wat van die (kunststof)platen staan, maar die wil ik niet kwijt. Probeer de fotovakhandel (vroeger, in de jaren 80 en 90) werd je doodgegooid met dat materiaal. Je moet er wel wat handigheid voor leren, maar dan kun je foto’s tot 50×70 eenvoudig zelf opplakken. Google anders even op ‘ foto’s plakken op aluminium’.

Bijdrager
    Tinnieman

bedankt voor de info. Ik ben eigenlijk op zoek naar een bedrijf die het voor mij kan regelen.

Bijdrager
    KarelWillem

Drukken op aluminium of ander materiaal is veel leuker natuurlijk.

Deze jongens zijn daar erg goed in:
    http://klomp.nl/site/index.php?PID=5&AID=18&SAID=48

Bijdrager
    Jac Trum

@ Tinnieman, daarvan vind je er een aantal als je er op googled
    @ KarelWillem: dat kan heel aardig zijn, maar was zeker niet de bedoeling, voor zover ik Tinnieman goed begrepen heb.

Bijdrager
    Rub3n

http://www.deroon.com
    Die kunnen alles bedrukken voor zover ik weet.

Bijdrager
    Tinnieman
    ”Jac

@ Tinnieman, daarvan vind je er een aantal als je er op googled
    @ KarelWillem: dat kan heel aardig zijn, maar was zeker niet de bedoeling, voor zover ik Tinnieman goed begrepen heb.

ik vind wel wat met google maar ik kan niets vinden over kwaliteit.

Het kan natuurlijk wel, printen op aluminium, daar ga ik over denken. Mijn gedachten gaan eigenlijk uit naar afdrukken en dan plakken of iets dergelijks

Bijdrager
    EagerB0bNerd

ik laat foto’s afdrukken bij Profotonet
    Bijzonder mooi is hun Fuji Digital Professional DP II Pearl papier, wat een prachtig metalic/parelmoer effect geeft. Klinkt misschien heel fout, maar het werkt echt subliem voor bijvoorbeeld portretten. Prijzen vallen heel erg mee (het opplakken is duurder)

Ik laat ze opplakken op kunststof plaat bij Skin Laminations , ziet er echt heel strak uit. Die zitten in Amsterdam Zuid-Oost, voor jou een beetje ver weg maar in de buurt van Arnhem zitten vast ook vergelijkbare bedrijven.

Aluminium plaat is fraai omdat het zo dun is. Maar er moet wel een Alu frame achter zodat het mooi recht blijft.
    Daardoor hangt de foto wel mooi “los” van de muur (ongeveer twee cm ervoor). Kost natuurlijk ook weer geld.
    Voor de betere exposities (musea e.d.) worden de beelden vaak opgeplakt op dibond,
    Nog luxer is opplakken op dibond en dan plexificeren. Is heel mooi maar wel heel kwetsbaar (krassen)
    Of dat ook mooi is met dat “Pearl” papier weet ik niet, zou je moeten testen.

Bijdrager
    eppied

Hallo

wij plakken al jaren foto op aluminium. Graag zouden wij dit ook voor je willen doen.
    je kan op onze website kijken
    je mag me ook bellen op 038 – 444 64 22

http://www.bootsma-tech.nl

Bijdrager
    Tinnieman

ik weet denk ik wel genoeg. Thx allemaal voor de info!

Bijdrager
    SwanX

Heb ervaring met deze site.

http://www.digitalartwork.nl/foto-op-aluminium

Dit zijn grafisch vormgevers en fotografen die foto’s afdrukken op aluminium.
    Prachtige, expositiekwaliteit afdrukken op geanodiseerd aluminium.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.