6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    alaska

Tips voor een logische en handige bookmarks-onderverdeling?

Niet specifiek een Mac-vraag, maar niettemin:

Ik heb heel veel bookmarks, en in de mapjes waarin ik ze onderverdeel zit weinig lijn en logica, zodat terugzoeken soms lastig is.
    Heeft iemand een onderverdeling die goed werkt?

Bijdrager
    sjap
    Bijdrager
    macsterdam
    Bijdrager
    boerke

Als in je eigen onderverdeling al geen logica zit, hoe wil je ze later terug vinden dan?
    Exporteer je bookmarks gewoon, dan kan je ze met spotlicht zo weer terugvinden.

Wat ook kan:
    Maak gewoon je eigen verdeling in je bladwijzer-balk…maak daarin wat submappen.
    en neem een (of 2 ) junk tabbladen…(om alles in te pleuren)
    Dan is de enige discipline 1 x per maand (2/3 maanden?) die 2 junk dingen af te lopen, en te verdelen over je “wel” enigsinds geordende mapjes.
    Ga ook 1 of 2 x per jaar die “geordende”mapjes na, de helft is dan al “outdated” of niet meer interessant.

Wat voor backup systeem je ook bedenkt of aanschaft….uiteindelijk moet je het toch zelf uitzoeken.

hmmm ik zit net in mijn “bladwijzers” – menu te kijken…
    en ik zie dat ik mijn eigen raad volg…
    mapjes 2001/2002/2003/2004/2005
    en nog wat submappen voor specifieke dingen.
    trouwens mijn ervaring…na een opruiming gebruik je die ouwe bookmarks eigenlijk niet meer
    hooguit voor…..ja, ik heb ergens gelezen-gezien… en dan blijft het toch zoeken (google is sneller)

wel leuk is dat ondanks dat mijn main compu net fataal gecrashed is,
    ik al mijn bookmarks nog steeds kan benaderen dankzij een sync via spymac.com.
    (en dat is misschien een betere investering dan een vaag opschrijfboekjes-achtig bookmark backup progje)

Inactief
    Anoniem

Spotlight… sneller en een stuk handiger.:wink:

Bijdrager
    boerke

Dat zeg ik, spotlight!
    maar zonder discipline?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.