10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iDude

tips voor 802.11g routers?

Hoi

Ik wil graag mijn 17″ powerbook (Mac OS X) en mijn pc (pentium III en verder oeroud) in een wireless netwerk aan mijn prestige 650H multi-pc modem/router hangen (adsl-internet). Met het oog op de toekomst (er komt zeker nog een mac bij) wil ik graag een 54mpbs draadloos netwerk maken, om ook in huis dingen te kunnen overstralen. Ik kan eigenlijk op het web geen echte goede consumententesten vinden over draadloze (802.11g) routers. Heeft iemand goede tips voor mij? Met een prijs-indicatie erbij?
    let wel: hij moet dus wel dmv mac Os X te configureren zijn!

heeft er iemand goede suggesties?

alvast bedankt !

rogier

rogier

Bijdrager
    jackgr

Als ik het goed begrijp heb je al een router, je hebt alleen een accespoint nodig. Probeer ’t hier eens http://www.zx-yagi.nl/

Bijdrager
    iDude

je hebt inderdaad helemaal gelijk, die router zit natuurlijk al in de multi-pc modem, ik heb inderdaad een accesspoint nodig!
    Is dat merk senao wat je me aanbeveelt inderdaad een goede tip?
    Ik blijf het toch raar vinden dat je eigenlijk geen goede vergelijkingstesten kunt vinden over de verschillende merken

Iemand suggesteis voor wireless accesspoints?

Bijdrager
    jackgr

Die senao is een goeie, het vermogen is 100mw waar de meeste ap’s maar 35mw hebben. Ik heb ‘m ook in gebruik en bevalt goed. Hij is wel iets duurder dan bv. de linksys maar wel een stuk beter.
    De airport ziet er wel leuk uit maar is ook veel duurder en heeft minder vermogen.

Bijdrager
    iDude

bedankt voor de tip!
    Misschien een domme vraag, maar waarom zou ik meer vermogen willen hebben ?
    Betekent dat deze een groter bereik heeft? Of betekent het dat hij meer compu’s tegelijk kan bedienen?

Bijdrager
    jackgr

Meer vermogen betekent een beter bereik en sneller.
    Als je bv. door een muur heen moet lukt ’t bij de meeste ap’s wel alleen hou de dan maar net 1,5 mb/s over. Bij een groter vermogen is dit meer. In het open veld komen de senao’s ook 2x zo ver.

Bijdrager
    iDude

okay, klinkt goed

even voor de duidelijkheid: we hebben het toch over de NL2611Ap3 Plus toch?

is die inderdaad voor 54mbps (het lukt mij nml niet om de handleiding te downloaden)

Bijdrager
    jackgr

Die jij bedoelt is voor 11mb/s. handleiding is pdf moet lukken. ALs je niet elke dag harde schijven overpomt is 11 mb voldoende.

Bijdrager
    Gerrit

Waarom 11Mbit gaan als je Powerbook 54 heeft? beetje zonde en zoveel duurder zijn ze niet.
    Ik ben zelf aan het kijken naar de D-Link 624 (heb nu nog 11mbit en ga ook naar 54mbit) Het leuke van die D-Link dingen is dat je om het bereik te vergroten een repeater kunt kopen, in de vorm van de D-Link 2000 access point.

Bijdrager
    PeterK

Als je alleen draadloos op internet wilt is 11 Mbs wel meer dan genoeg, in de praktijk haal je dan rond de 5 Mbs en dat is sneller dan je internet aansluiting. Wil je echter ook draadloos bestanden uitwisselen met andere computers dan is 54 Mbs wel een stuk sneller. Ik haal in de praktijk zelf tussen de 25 en 30 Mbs.
    Overigens is het wel zo dat om de hoge snelheid te halen alle draadloze kaartjes 802.11g moeten zijn, zit er een 802.11b tussen dan gaat de snelheid van je hele netwerk omlaag.

Ik schat dat je een wireless access point voor 802.11g voor tussen de 100 en 150 euro koopt. Een 802.11b is alweer een stuk goedkoper. Bijvoorbeeld een linksys 802.11g wap kost rond de 110 euro incl btween 802.11b rond de 90.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.