8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Pixelpusher

Tips betreft kopen van iMac

Goedemorgen allemaal,

Ik ben de laatste tijd aan het kijken voor een iMac en mijn oog is gevallen op de iMac 24inch 2.8 Ghz met de 8800GS, 500GB en 4GB geheugen. Het geheugen zet ik er zelf wel in aangezien dit bij Apple verschrikkelijk duur is. Nu heb ik daarnet met de MacHouse Rotterdam gebeld die de door mij gewenste iMac pas na 2 weken kunnen leveren omdat hij bij Apple moet worden besteld. Dat wordt dus bij Apple.nl kopen denk ik?

Daarnaast vraag ik mij af of mijn setup goed genoeg is voor de volgende dingen, ik wil er een tijdje meer vooruit kunnen. Ik ben van plan Windows erop te zetten voor flight simulator 9 of FSX maar daar gaan een hoop updates en getweak aan vooraf waardoor het toch wat zwaarder gaat draaien.
    Ook rommel ik het een en ander met Adobe, ik denk dat dit niet zo veel uitmaakt.

Hebben jullie tips met mijn aankoop, waar ik mijn Mac het beste kan kopen. Ik zag net trouwens dat ik niet in aanmerking kom voor de studentenkorting, ik zit middelbare school en ben 17 jaar en je moet 18 zijn, of zie ik dit verkeerd?

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Jij bent een leerling. Geen student, dus geen studentenkorting. Reken als je via Apple.nl koopt, op een kleine week voordat je hem hebt.

Bijdrager
    Rho1972

Als je je iMac via de Apple store online koopt dan duurt het ook twee weken voor dat je hem hebt. De door jou gewenste iMac is namelijk een CTO (Build to order), deze worden in Cork in elkaar gezet als ze een aantal orders van dat type binnen hebben.

Bijdrager
    The JM

Voor de korting moet je gewoon hbo of hoger studeren, heeft volgens mij weinig met je leeftijd te maken. Ik zat op hbo toen ik 17 was en toen kreeg ik ook gewoon studentenkorting.

Bijdrager
    rvanloosen
    ”Emiel

ik zit middelbare school en ben 17 jaar en je moet 18 zijn, of zie ik dit verkeerd?

Dat je 18 moet zijn heeft er gewoon mee te maken dat minderjarigen volgens de nederlandse wet handelingsonbekwaam zijn en dus niet zonder toestemming van ouder/voogd rechtshandelingen mogen verrichten, zoals een computer kopen. Apple dekt zich hier gewoon in tegen de mogelijke vernietiging van de koop. Jouw ouders/voogd kunnen wel de aankoop voor jou doen, zelfs met de korting.

Of een middelbare school ook een onderwijsinstelling is weet ik eigenlijk niet. Bel ze ff op bij Apple zou ik zeggen.

Succes!

Bijdrager
    Jaffster

mooie machine, ik heb de 20″ (snelste) variant.

Ik dacht in een windows bui net zoals jouw dat ik er 2 GB extra in moest doen.
    Ook ik wou dat niet met apple geheugen doen….. maar nadat ik eens echt mijn geheugen gebruik eens bekeken heb, ben ik weer eens goed met mijn neus op de feiten gedrukt… 2GB is veeel meer dan voldoende om normaal op te werken in OSX.

Ik ga het er nog wel eens in schroeven, maar het heeft een lage prioriteit gekregen.
    dus die paar tientjes kan je tijdelijk in je zak houden en rustig doorsparen. (tenzij je het echt nodig hebt voor Windoos)

succes !!
    (en veel plezier er mee als je hem hebt)

Jaff

Bijdrager
    RJ

Ik heb dezelfde configuratie als jij wilt. Alleen heb ik 2 GB geheugen. Net als Jaffster dacht ik, dan koop ik er later nog 2gb bij (2*2 gb kopen dus) Maar nog steeds niet gedaan en ook niet nodig.

Wat betreft die studenten korting: ken je nou echt niemand die wel student is? (moet je natuurlijk wel goed kennen) Er zijn nu nog genoeg mensen die helemaal geen mac willen, maar wel gebruik kunnen maken van die korting. Du die zou ik maar eens lief aankijken.

Ik heb mijn iMac zelf ook op apple.nl besteld. Volgens mij kwam mijn iMac 7 dagen later aan ofzo. Ik had hem dan wel op de 1e dag besteld dat deze versie uitkwam.

Succes

Gr.

Bijdrager
    J-P-H

@ The JM

Ook studenten in het mbo kunnen gebruiken maken van de onderwijskorting.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.