7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    AnK

Tip voor website bouwen?

Hallo mede-Macgebruikers,

Voor een vrijwilligersorganisatie wil ik een heel eenvoudige website bouwen. Klopt het dat Mac het webprogramma Iweb niet meer ondersteunt?

Heeft iemand een tip voor een heel simpele WordPress-template? Witte achtergrond, onderwerpenbalk, kleine blog, paar blokken op de Homepage?

Dank!
    AnjaK.

Bijdrager
    computer space

Sorry, maar WordPress ≠ Simpel.
    Indexibit en dat soort CMS-en zijn simpel, WP niet. Dat is een olietanker die 99% van de tijd als modderschuit wordt gebruikt.

Ik zou wellicht gewoon lekker met Facebook pages werken. Net zo makkelijk, en meteen “social”.

Bijdrager
    AnK

Bedankt voor je reactie.
    Op Facebook hebben we een besloten pagina voor daarin wil meedoen. Niet iedereen wil op Facebook.

Jij hebt goede ervaring met Indexibit? Ik zie dat het bij 25 euro begint.

Bijdrager
    Lauwrence

Ik ben het eens met Computer Space, WP is inderdaad niet zo simpel als dat het lijkt, maar biedt wel veel potentie als je eenmaal weet hoe het werkt.

Nadeel van Facebook pages is dat als FB ermee ophoudt de pagina dat ook doet en/of je je fans verliest, een eigen site blijft natuurlijk altijd bestaan.

Google eens wat rond, er zijn genoeg programma’s a la iWeb om kant-en-klare websites te produceren.

Succes!

Moderator
    Night

En om je gerust te stellen: iWeb wordt dan wellicht niet meer actief ondersteund, het werkt nog wel steeds, zelfs onder 10.9.
    Ik maak er ook ritsen simpele sites mee. Lekker makkelijk:)

Bijdrager
    jansnoek

als je dit filmpje kijkt op YouTube, zie je dat wordpress helemaal niet zo moeilijk is!!! klik hier

Bijdrager
    AnK

Dank je, Jan. Ik heb de video helemaal gevolgd en heb inmiddels een site! Sommige dingen werken nog niet goed (een bug in WP?), maar verder ziet het er prima uit.
    Bedankt voor je tip.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.