3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Ikie

Tip voor printen uit Virtual Box: e-print!

Ik heb sinds een jaar een macbook pro, en die bevalt perfect. Enige nadeel was dat het boekhoudprogramma waarmee ik al tien jaar werk niet geschikt was voor Mac (zucht). Dus draai ik dat in een VM onder windows xp (Virtualbox).

Op zich werkt dat goed, alleen het printen was al die tijd een drama…printen lukte alleen wanneer de printer met een kabeltje aan de macbook zat. Allerlei dingen geprobeerd, met als gevolg heel vreemde resultaten zo werden de letters ‘o’ en ‘x’ niet geprint als ik het te printen bestand opsloeg, uploadde naar google docs, en via mijn macbook weer downloadde om het dan via de macbook/draadloos netwerk uit te printen. Heel vreemd, maar ’t schijnt wel eens meer voor te komen. Tja, je probeert eens wat!

Nu heb ik een nieuwe printer, een HP 6500 e plus en die printer heeft een eigen e-mailadres… dat werkt dus perfect! Ik stuur de bestanden vanuit de virtual machine naar het e-mail adres van de HP, en hup, daar rolt het al uit het appraat! In theorie zou ik vanaf mijn logeeradres zelfs het werk kunnen uitdraaien voor mijn man thuis! (Toppunt van decadentie haha!)
    Ben hier zo blij mee! Dacht dat het nuttig was om het hier even te melden, ik lees vaker klachten over problemen met printen uit VM.

Bijdrager
    Ikie

Oeps, woordje ‘kunnen’ teveel. Sorry!

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.