4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Tip: Time Machine overzetten naar nieuwe schijf

Na een nieuwe externe harde schijf voor Time Machine gekocht te hebben, wilde ik de oude back-up overzetten. Apple raadt aan dit met de Finder te doen, dus zo gezegd, zo gedaan. Tegen 16:00 uur gistermiddag heb ik de map Backups.backupdb naar de nieuwe schijf gesleept, en zo rond 19:00 uur ontdekte ik dat de Finder nog altijd bezig was met de kopie voor te bereiden, waarbij hij ondertussen al iets van 1,3 miljoen bestanden had gevonden om te kopiëren … Ik ben maar eens op zoek gegaan naar of er een betere manier is, en die blijkt er inderdaad te zijn: met het Schijfhulpprogramma. Ik heb de computer nog de hele nacht aan moeten laten staan, dat wel, maar in elk geval begon hij bijna gelijk te kopiëren in plaats van eerst úren te kijken wat er gekopieerd moet worden.

Bijdrager
    fred44nl

maar waarom zou je eigenlijk met een oude backup op een nieuwe schijf verder willen gaan ??
    omdat je dan nog bestanden van jaren geleden terug kan vinden ??
    maar een backup is toch geen archief.
    laat die oude backup voor wat het is en begin gewoon van voor af aan op een nieuwe schijf:)

Moderator
    Night

Geen archief, nee, maar wel incremental. En alleen dát is al genoeg reden om een volledige TM backup te willen behouden.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    fred44nl op 01 april 2017

maar waarom zou je eigenlijk met een oude backup op een nieuwe schijf verder willen gaan ??

Omdat de functie ervan om verder terug in de tijd te zoeken me al meer dan eens van pas gekomen is — waarbij ik me er wel terdege van bewust ben dat het inderdaad geen archief is waarin ik onbeperkt dingen terug zal kunnen zoeken.

En ja, inderdaad zou ik ook de oude schijf weer aan de computer kunnen hangen als ik denk dat er iets in díé back-up staat dat ik terug wil hebben, maar dat gaat ervan uit dat ik de schijf niet voor iets anders zal willen gebruiken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.