24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    appletick

tip safari en postbank?

Deze email zojuist ontvangen van de Postbank. Moet het dus nog testen…
    Vast ook handig (als het werkt) voor anderen! :wink:

Geachte heer,

Door de grote belangstelling voor Mijn Postbank.nl is de beantwoording van uw e-mailbericht vertraagd. Onze verontschuldigingen hiervoor.

Op de Mac is Mijn Postbank.nl getest voor MacOS 10.3.2. in combinatie met Safari 1.2. Voorwaarde hiervoor is het gebruik van JavaSun Virtual Machine 1.4.2. Ook dient u tweemaal op de button ‘Inloggen’ te klikken.

Voor de volgende variant is vastgesteld dat Mijn Postbank.nl ook goed functioneert. Dit is:

MacOS 10.2.8 in combinatie met Netscape 7.02.

Deze combinatie werkt onder de voorwaarde dat de java plugin ‘MRJPluginCarbon’ wordt gedownload en in de map met internet plugins (in de map ‘Bibliotheek’ op de harde schijf) wordt geplaatst. Deze plugin is te downloaden vanaf: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/OJI/MRJPlugin/MRJPluginCarbon-1.0.1.sit

Het kan zijn dat Mijn Postbank.nl werkt met andere combinaties, wij kunnen echter niets garanderen.

N.B. Wanneer u voor de eerste keer wilt aanloggen op uw Macintosh voor Mijn Postbank.nl dan adviseren wij u eenmalig in te loggen op een pc met een internetaansluiting. De eerste keer dat u inlogt, kunt u de verkregen gebruikersnaam en wachtwoord van Postbank wijzigen. Vanaf deze wijziging kunt u dit nieuwe wachtwoord op uw eigen Macintosh computer gebruiken om in te loggen Mijn Postbank.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
    Postbank N.V.

Mw. Ir. K.H. Cats
    Hoofd E-commerce en E-mail

Bijdrager
    ivanzaancity

IK heb tot nu toe geen problemen met mijnpostbank.nl gehad. Ik gebruik Safari en Mac OS 10.3.3

Bijdrager
    Emarc
    ”ivanzaancity”

IK heb tot nu toe geen problemen met mijnpostbank.nl gehad. Ik gebruik Safari en Mac OS 10.3.3

zelfde geldt voor mij, al hoef ik om een of andere duistere reden vaak maar 1 keer de inlogknop in te drukken

Bijdrager
    Elstar

Goed hé, dat Postbank zijn site ook test voor Mac. Meerdere browsers zelfs. Kan de NS nog een puntje aan zuigen.

Beetje jammer dat Netscape 7.02 sinds OSX.3 zo slecht werkt, maar gelukkig werkt de postbank-site onder Safari bijna perfect (zelfs de eerste keer inloggen!).

Bijdrager
    appletick

ging het wachtwoord wijzigen ook zonder probleem of moet dat idd via een pc?[/quote]

Bijdrager
    wouter

Mmmmm Mij is het nog nooit gelukt met safari of met netscape, ligt dit aan mij?. Ik gebruik 10.2.8 met safari 1.0 en netscape 7.1. Mischien iets aan de instellingen veranderen? Graag tips!

Bijdrager
    Paul_B
    ”appletick”

ging het wachtwoord wijzigen ook zonder probleem of moet dat idd via een pc?

Geen enkel probleem. Ik alles de 1e x helemaal via Safari gedaan. 8)

Bijdrager
    Gijs
    ”appletick”

Op de Mac is Mijn Postbank.nl getest voor MacOS 10.3.2. in combinatie met Safari 1.2. Voorwaarde hiervoor is het gebruik van JavaSun Virtual Machine 1.4.2. Ook dient u tweemaal op de button ‘Inloggen’ te klikken.

MacOS 10.2.8 in combinatie met Netscape 7.02.

@wouter: lees de eerste post of het bovenstaande nog eens goed. 10.3.2 met Safari 1.2 en Java 1.4.2 (10.3.3 mag natuurlijk ook). In 10.2.8 dus alleen Netscape 7.02, niet hoger niet lager. En vergeet niet de MRJPlugin te downloaden.

Sinds de Postbank wat technische aanpassingen heeft gedaan, is 1 keer klikken op inloggen voldoende.

Bijdrager
    SvS
    ”appletick”

N.B. Wanneer u voor de eerste keer wilt aanloggen op uw Macintosh voor Mijn Postbank.nl dan adviseren wij u eenmalig in te loggen op een pc met een internetaansluiting. De eerste keer dat u inlogt, kunt u de verkregen gebruikersnaam en wachtwoord van Postbank wijzigen. Vanaf deze wijziging kunt u dit nieuwe wachtwoord op uw eigen Macintosh computer gebruiken om in te loggen Mijn Postbank.nl.

Vreemd advies van de Postbank, hoor! Ik heb nooit een PC aan hoeven te raken en de anderen hier ook niet, he!

Bijdrager
    sybian
    ”ivanzaancity”

¿Nieuwe update 10.3.3 geeft geen problemen met mijn postbank?
    Iemand…

(lijkt me ook sterk, maar je weet t nooit met postbank)
    Verder totnogtoe geen problemen ondervonden, hoef ook wonderwel meestal maar een maal op inloggen te drukken. Wel regelmatig serverproblemen, en traagheidsproblemen.

Weet alleen niet hoe ik mijn ‘username’ bij inloggen kan wijzigen in een onthoudbare reeks letters.

Kortom: Ik ben niet kapot van de gebruiksvriendelijkheid en snelheid van MIjn Postbank, maar vind het wel erg goed dat het een gratis dienst is.

Bijdrager
    ivanzaancity
    ”sybian”
    ”ivanzaancity”

¿Nieuwe update 10.3.3 geeft geen problemen met mijn postbank?
    Iemand…

(lijkt me ook sterk, maar je weet t nooit met postbank)
    Verder totnogtoe geen problemen ondervonden, hoef ook wonderwel meestal maar een maal op inloggen te drukken. Wel regelmatig serverproblemen, en traagheidsproblemen.

Weet alleen niet hoe ik mijn ‘username’ bij inloggen kan wijzigen in een onthoudbare reeks letters.

Kortom: Ik ben niet kapot van de gebruiksvriendelijkheid en snelheid van MIjn Postbank, maar vind het wel erg goed dat het een gratis dienst is.

Het werkt fantastisch sinds 10.3.2

Bijdrager
    sybian

Dus ook met 10.3.3 ?

Bijdrager
    Gijs

Ja, ook met 10.3.3. Het twee keer op inloggen klikken is intussen niet meer nodig. En je kunt via een vinkje de computer je gebruikersnaam toch laten onthouden? Dan hoef je hem niet zelf te onthouden of te wijzigen. Of bedoel je het wachtwoord?

Bijdrager
    diederik

Geen woord over explorer.
    Betekend dat dat geen enkel probleem opleverd of juist wel?
    Ik heb net alle inlog codes gekregen wat kan ik het beste doen?
    Zonder een virus op te lopen van de vingers van eeen windowsgebruiker.:?

Bijdrager
    Fokker3
    ”diederik”

Ik heb net alle inlog codes gekregen wat kan ik het beste doen?
    Zonder een virus op te lopen van de vingers van eeen windowsgebruiker.:?

Net als de meesten hier: gewoon via Safari inloggen, je eerste password (dat je van de Postbank gekregen hebt) veranderen in iets dat je kunt onthouden, en je activeringscode intoetsen. Twee van de drie brieven kunnen dan gelijk weg (password is tenslotte veranderd, en activeringscode hoeft maar 1x).

Je gebruikersnaam kun je inderdaad NIET veranderen.

Bijdrager
    sybian

Zowel het wachtwoord als de gebruikersnaam kunnen wél gewijzigd worden! De eerste pagina die je krijgt na inloggen, geeft daartoe de mogelijkheid (rechtsonder: wachtw_/gebru_ wijz_).
    En de Postbank maakt ’t wel erg makkelijk, je hoeft geen twee keer te klikken, niet eens een maal, nee, je kunt ook op de return-knop drukken.
    Geweldig, nu ben ik helemaal verknocht!

Bijdrager
    Fokker3

Hee, te gek! Had ik nog niet gezien. En ga ik dus gelijk aanpassen aan iets dat ik wel kan onthouden!

Bijdrager
    Gijs

Vergeet niet de pop-up blokkade uit te zetten, anders krijg je het venster niet waarin je je naam en wachtwoord kunt aanpassen.

Bijdrager
    sybian

Ik heb de anti-pop-blokkade aan staan, en het venster verschijnt gewoon.
    Dus dat maakt niet uit hier.

Bijdrager
    Gijs

Grappig. Als je het via de ‘homepage’ doet zoals hierboven beschreven komt het venster inderdaad ondanks pop-up blokkade tevoorschijn. Maar als je het via de knop ‘beveiliging>inlogcodes wijzigen’ probeert, dan verschijnt het venster alleen als de pop-up blokkering uitstaat.
    (Die knop vind je als je eenmaal binnen bent onderaan het rijtje links waarin je ook kunt kiezen voor je rekeningoverzicht.)

Bijdrager
    joaquin

Even wat misverstanden hierboven uit de weg ruimen:
    – mijnpostbank.nl is gewoon dezelfde site als tot nu toe “internetbankieren”, grotendeels geldt dus nog mijn artikel over die site onder “Tips en Truuks”, alleen is Netscape 6.x afgevallen (misschien eens een nieuwe versie maken).
    – dat van dat wachtwoord is al zolang de site bestaat (ik heb minstens 3 nieuwe wachtwoorden gekregen toen ik het onder Linux wilde wijzigen). Als het nu wel werkt is dat een recente wijziging
    – vreemd dat de postbank een half jaar nodig heeft om op het idee te komen dat niet Netscape 7.0 maar Netscape 7.02 met MRJCarbon plugin werkt (en er kan geen bedankje vanaf als je ze daar bij herhaling op gewezen hebt, zelf hebben ze weer niets getest).

Nog belangrijker: De Postbank heeft de site zeker niet met Safari getest: dat, nadat de site werd omgedoopt in “mijnpostbank.nl” Apple ineens met een de combinatie OS X 10.3.1 of hoger, Java 1.4.2 en Safari 1.2 en dit alles samen met zeer beperkte LiveConnect ondersteuning uitkwam is zeker niet de verdienste van de Postbank en nauwelijks die van Apple maar alleen een aardig gebaar aan Amerikaanse Apple klanten met vergelijkbare bank-problemen (laat en halfwerk, er is nog steeds geen recentere JVM met LiveConnect dan MRJCarbon, voor andere browsers zie Mozilla bugid 197813). Bovendien was deze functionaliteit altijd al voor deze “ouwe Netscape site” vereist, de Postbank heeft er hooguit een “activex” versie naast gebouwd sinds M$ Java boycott.
    Adder onder het gras: Gebruik geen proxy server! Zie ook http://www.postbank4all.tk

Ook belangrijk: Eenmaal ingelogd blijkt de site grotendeels te werken met dezelfde Siebel server software als de Robeco direct site sinds een aantal maanden, echte troep als je het mij vraagt (Robeco heeft er ook veel ellende mee). De problemen zijn vergelijkbaar: Wazige foutmeldingen hetzij van Siebel, hetzij van de Postbank, meestal is het (handmatig) wissen van cache en geschiedenis de oplossing (de foutmeldingen zijn meestal onterecht en verdwijnen dan dus weer).
    Het twijfelachtige voordeel van Robeco is dat je de ellende meestal al voor login hebt, bij de Postbank met name na het wisselen tussen sparen en overschrijven.

Bijdrager
    Googl

Om gewoon met safari 1.2 te blijven werken waar kan ik een goede versie van

JavaSun Virtual Machine 1.4.2

.downloaden?

Bijdrager
    Googl

Om gewoon met safari 1.2 te blijven werken waar kan ik een goede versie van

JavaSun Virtual Machine 1.4.2

.downloaden?

ltummers@mac.com en
    htm@tauw.nl

Bijdrager
    Turver

Als het goed is, is die al geïnstalleerd bij jou via de software update service, tenminste als je 10.3 draait.

Zo niet, bekijk dan eens in software-update of-ie bij genegeerde updates staat, dan kun je ‘m alsnog downloaden en installeren.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.