17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Erik

TIP: PowerBook G4 accu calibratie: 350% verbetering!

Mijn PBook G4 had al geruime tijd last van een zwakke accu, iets wat je wel vaker hoort.
    Normaal gesproken kon ik er nog ongeveer 20-30 minuten mee werken voordat ie leeg was.

Op de support site van apple kwam ik dit artikel tegen, en bij mij werkt het fantastisch!

Nadat de accu was ‘gecalibreerd’ gaf mijn batterij menu aan dat ik nog 1:45 uur kan werken!
    Tov. die 30 minuten toch een verbetering van ruim 350%!

Erik

Bijdrager
    maceddy

Jep, bekende truuk..

Zou je minimaal 1x per maand moeten doen.
    Houdt je accu goed scherp;)

Bijdrager
    Macosx

Nooit de gebruikers handleiding gelezen ?
    Het is het eerste wat je moet doen met je accu voor je hem gaat gebruiken.
    Ik doe zo’n 3 uur met mijn Powerbook (hangt af van je power instellingen etc.)

:finderoud: 8)

Bijdrager
    Hugo

Ik doe dit met al mijn accu’s

Bij m’n iPod helpt het ook enorm aan het begin, na een keer of 3 -4 deze behandeling is hij pas in top vorm :)

Maar ik raad mensen aan met hun iBooks en pBooks niet altijd klakkeloos de adapter eraan te hangen als ze ergens gaan zitten werken maar dit pas te doen als hij bijna op is. Dit is echt het behoud van je accu.

Bijdrager
    sarasin
    ”Hugo”

Maar ik raad mensen aan met hun iBooks en pBooks niet altijd klakkeloos de adapter eraan te hangen als ze ergens gaan zitten werken maar dit pas te doen als hij bijna op is. Dit is echt het behoud van je accu.

een ^Book heeft toch een nimh batterij en dan maakt het geen “fl&kker” uit.

Het maakt wel wat uit als het een nikkel cadmium batterij is.

Moderator
    Strifer

nimh? pah! dat maakt wel degelijk uit. van lithium zeggen ze dat het niet uitmaakt, maar toch ontstaat daar ook het ‘lui’ zijn.

Bijdrager
    sarasin

serieus… je bent de eerste die het zegt.. althans zowaar ik het heb gehoord

Moderator
    Strifer

wellicht heb je gelijk, want ik lees hier ergens over geen geheugen whatever. dit gaat echter voornamelijk over batterijen en niet over accu’s – maar moet niet uitmaken lijkt mij. dan vind ik het toch vreemd dat de nimh accu’s van mobiele telefoons toch echt lui zijn geworden, ik zie het staan en ik kan er vast nog wel een stuk of 10 bij vrienden opvissen (ik weigerde ook altijd een gsm met dit soort batterij te nemen, lithium-ion of anders niet:p – tegenwoordig bijna allemaal)

mis ik hier nou een klein nuance verschil? het is natuurlijk ook half drie.. ben net thuis van feetjes.. zucht..

Bijdrager
    Hugo

ik ken genoeg gevallen van kapot geladen accu’s, vooral bij de goedkopere laptops, en voornamelijk de Panasonic cellen.
    Wat gebruikt Apple eigenlijk in haar accu’s voor de iBook en Powerbook?

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Mijn powerbook is nu bijna twee jaar oud en ik “hoer” hem echt helemaal uit. Overdag en s’avonds staat altijd aan. Mijn batterij is nog in goede vorm en ik laat hem geregeld helemaal leeg lopen. Een ding wat ik wel heb is dat ie leeg is bij 20% en niet bij nul. Geen sluimer of iets dan is de batterij leeg. Iemand een antwoord daar op?

Bijdrager
    PoBoG4

In OS X 10.3.4 kreeg ik nog netjes een waarschuwing dat ik mijn accu moest aansluiten op het lichtnet … alvoren hij daadwerkelijk in de sluimerstand ging …
    Na de update 10.3.5 krijg ik deze waarschuwing niet meer … Iemand anders ook dit ‘probleem’?

Bijdrager
    Triumph

In de tip staat ook dat je lampje Oranje is als hij nog aan het laden en is en Groen wordt als de accu vol is. Bij mij is het lampje in de stekker op het PB altijd groen.
    Bij jullie ook?

Bijdrager
    Esquare
    ”Triumph”

In de tip staat ook dat je lampje Oranje is als hij nog aan het laden en is en Groen wordt als de accu vol is. Bij mij is het lampje in de stekker op het PB altijd groen.
    Bij jullie ook?

Nee.

Bijdrager
    Esquare
    ”Erik

Nadat de accu was ‘gecalibreerd’ gaf mijn batterij menu aan dat ik nog 1:45 uur kan werken!
    Tov. die 30 minuten toch een verbetering van ruim 350%!

Is dat een TiBook of een AlBook? Ik vind het nog steeds erg weinig namelijk. Mijn AlBook haalt momenteel moeiteloos 3 uur.

Bijdrager
    Erik

Een TiBook van bijna 3 jaar.
    Deze heeft volgens mij nooit langer dan 2,5 uur gewerkt op de accu.

Erik

Bijdrager
    Esquare

OK, dan wordt het langzamerhand ook wel tijd voor een nieuwe accu.

Bijdrager
    Torz

Heb net een nieuwe accu binnen uit de US voor mijn Pismo ,volle accu > 4 uur en 15 minuten :D
    Dat heeft mijn tibook nog nooit gehaald!!! en ik moet hem nog voor de eerste keer helemaal ontladen! > + 350% dat wordt wat :lol:

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.