30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)
  • Q:

Bijdrager
    dame.blanche

tip: opstarten iPhoto versnellen

1/ [command] + click op je iPhoto-icoon in je Dock — Finder opent zich
    2/ [command] + i op iPhoto in de Finder
    3/ bij “talen” al de talen afvinken die je niet nodig hebt (je kan ze altijd terug aanvinken als je dat wenst)

Scheelt 10 seconden bij mij… :lol:

[edit] helpt dus ook voor andere programma’s :wink:

Bijdrager
    PietjePuk

Thx, helpt idd.

Bijdrager
    Nihilist

Nooit geweten dat dat er zat: bedankt voor die tip:)

Bijdrager
    SeaTrue

dubbelpost

Bijdrager
    SeaTrue

bij mij zijn de vinkjes grijs…

Bijdrager
    dame.blanche

Misschien heb je niet de juiste bevoegdheid?
    Tip kan je trouwens ook gebruiken bij Photoshop… Scheelt ook wat seconden daar…

Bijdrager
    SeaTrue
    ”dame.blanche”

Misschien heb je niet de juiste bevoegdheid?
    Tip kan je trouwens ook gebruiken bij Photoshop… Scheelt ook wat seconden daar…

daar werkt het wel

Bijdrager
    PietjePuk

Ik ben het hier voor alle belangrijke apps aan het doen. VInk alles uit behalve engels en nederlands. Top-tip!

Bijdrager
    nuclear waste

Ik heb net even gecontroleerd, en ik heb enkel engels en nederlands staan, volgens mij komt dat doordat ik bij m’n systeemvoorkeuren alle talen behalve engels en nederlands heb geschrapt.

Volgens mij zijn dan globaal alle talen geschrapt behalve engels en nederlands, minder werk dus dan overal appart.

Bijdrager
    Tinnieman

supertip!

Bijdrager
    Marcski
    ”PietjePuk”

Ik ben het hier voor alle belangrijke apps aan het doen. VInk alles uit behalve engels en nederlands. Top-tip!

ja, ik ook, scheelt echt

Bijdrager
    Nihilist
    ”PietjePuk”

Same here:D

Bijdrager
    Masto

Toppertje! Dank je!!

Bijdrager
    fotogravizer

Als je i.p.v. uitvinken de ongebruikte talen verwijderd scheelt het je ook nog enorm veel schijfruimteruimte. 8)

Bijdrager
    proud

en wat als je je computer dan ooit verkoopt aan een japanner ofzo? moet ie alles int nederlands doen…
    :P

Bijdrager
    Freek.

Is al zoooo vaaaak langsgekomen deze tip :moe:

Bijdrager
    dame.blanche

Ooh, had ‘m nergens gevonden, excuses!

Bijdrager
    Freek.

Je kan ook niet alles lezen en weten. Het verbaasde me net alleen hoeveel bezoekers op de vorige pagina niet op de hoogte zijn van zoiets.
    :)

Bijdrager
    dame.blanche

Wou er idd niet een nieuw draadje voor openen, maar vond’m te “leuk” om ‘m ergens bij “ontdekkingen van de dag” te proppen… (was zelf kei content met die paar seconden gewonnen)

Voor die paar die het niet wisten, toch maar ff gepost…:)
    Topic mag dicht nu hoor!

Bijdrager
    dame.blanche

You’re the master!

Moderator
    unSOUND

Ik wou dat mijn vriendin er ook zo over dacht… :P

Bijdrager
    n8n
    ”unSOUND”

Ik wou dat mijn vriendin er ook zo over dacht… :P

Misschien een andere vriendin zoeken ipv alle topics uit het verleden.

:P

[size=7:acb3ab6f3e]Ik ken jou en je vriendin niet dus 1 grote korrel zout erbij nemen. No offence[/size:acb3ab6f3e]

Bijdrager
    hansjii

ik zie delocalizer nog niet genoemd, daarmee vink je ze niet alleen uit maar gooi je ze ook van je disk af.
    scheelt tijd en diskruimte.
    eigenlijk ondersteunt tot 10.2, maar op mn macintel werkt het nog steeds

Moderator
    unSOUND
    ”hansjii”

ik zie delocalizer nog niet genoemd

Misschien niet in dit topic, maar wel in de reeds bestaande topics waar ik naar verwees…

Geblokkeerd
    Carp

Buiten de extra talen die de doorsnee gebruiker nooit nodig heeft, zoals Traditioneel Chinees, Noors, Deens, Zweeds etc..hebben zij ook een overtollige 1,6 gig aan driverbestanden aan boord.
    Ik denk niet dat delocalizer die kan verwijderen??

Via ‘archive and install’ kun je ,met behoud van je instellingen, die bestanden mbv de ‘aangepaste installatie’ opties uitvinken,…dat scheelt best veel.
    Leek me nuttig dat voor de minder geoefende gebruiker nogmaals te melden.

Bijdrager
    hansjii

jawel, dat is juist hetgeen delocalizer doet, alle overtollige bestanden weggooien.
    dat kan idd wel tussen de 1 en 3 gig schelen.

@unsound: ik heb echt wel even gekeken of dit al eerder genoemd is, maar ik heb het niet gezien in jouw linkjes. misschien zie ik iets over het hoofd, misschien ook niet. moeten we ook weer niet al te fanatiek in worden lijkt me

Bijdrager
    TurkishDelight

Heeft iemand deze al eens geprobeerd?

MonoLingual

Monolingual is a program for removing unnecesary language resources from Mac OS X, in order to reclaim several hundred megabytes of disk space. It requires at least Mac OS X 10.3 (Panther) and also works on Mac OS X 10.4 (Tiger)

Bijdrager
    jspr

vette shit!

Bedankt 8)

Bijdrager
    Brimme

goede tip ! werkt dit bij nog meer programma’s

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.