23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Stefan

TIP: Muismat voor Magic Mouse

Ik heb een goede tip voor mensen die de Magic Mouse of een andere Laser muis gebruiken. Ik heb deze muismat bij de MediaMarkt in Den Haag gekocht, kost maar €6,- en werkt helemaal super. De mat is 1 mm dik en heeft een kunststof-achtige bovenkant waar de Magic Mouse super op glijd. Aan de onderkant zit een speciaal bubbeltjes materiaal wat voorkomt dat de muis op gladde oppervlaktes gaat glijden.
    Dezelfde muismat is ook te koop van Hama, deze had ik bij de MediaMarkt in Zoetermeer gekocht en was zelfs nog iets goedkoper.

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat kan perfect in het “Mijn ontdekking van vandaagtopic“.

Bijdrager
    dddfnfjefefle

@ mijn naamgenoot: In principe heb je dus voor het complete forum maar 8 topics nodig? ‘Mijn Mac is kapot’, ‘Mijn iPod is kapot’, ‘Mijn iPhone is kapot’, ‘Mijn iPad is kapot’, ‘Ik heb een vraag’, ‘Ik heb iets ontdekt’, ‘Ik wil hulp’, ‘Onzin topic’;-)

Bijdrager
    Jens

Ander voorbeeld van een goede muismat is deze: Het merk: Artwizz, Ultrathin mousepad. Te koop voor 8,95 euro

Bijdrager
    Yannes

Elke muismat voldoet voor de Magic Mouse. Ik gebruikte een gratis ABN Amro muismat, werkte prima.

Bijdrager
    Vinhelper

Ik gebruik zelfs een doodgewoon A4-papierje met plakband vastgeplakt.

Kun je zeggen: ”Die is zuinig!” , maar het is eerder gewoon veel handiger. Kun je vervangen als het te vies wordt, je hoeft de deur niet uit.

En de muis of tafel loopt geen schade op, en de precisie is ook goed.

Bijdrager
    Stefan

Geloof me, ik heb er een hoop versleten, van glas tot stof, deze is erg prettig doordat de bovenkant een soort kunstof met een patroontje is. De muis glijd hierdoor erg fijn. Hij is ook erg dun waardoor je niet met je hand op zo’n irritante rand zit.

Bijdrager
    tinus_omt

Blijft deze goed ‘plakken’ op de tafel zodat de mat niet wegschuift?

Bijdrager
    Stefan

Ja, er zitten hele kleine soort ronde rubbertjes op de achterkant waardoor ie absoluut niet schuift

Moderator
    Pete.Z

Muismatten zijn zo 1990……:wink:

Serieus, ik gebruik al jaren geen mat meer, gewoon rechtstreeks op mijn tafel werkt perfect.

Bijdrager
    Stefan

Had ook al jaren geen mat maar geloof me dit werkt echt stukken lekkerder, het is overigens geen mat meer maar eerder een soort sticker zo dun is hij.

Bijdrager
    1984

@Pete.Z je haalt de woorden uit mijn mond, tevens vind ik het ook lelijk , en niet functioneel

Bijdrager
    iep
    Vinhelper op 05 januari 2011

Kun je vervangen als het te vies wordt, je hoeft de deur niet uit.

Als je zo’n metalen of kunststof muismat neemt dan kun je die gewoon met een vochtig doekje afnemen. Die werkwijze duidt je in het Nederlands met een heel duur, zeer onbekend en vies woord aan: schoonmaken.

Ik heb de Cooler Master Choix Accu Pad Black (220 x 180 mm) die het prima doet, zeer goed blijft liggen, ultra dun is, goed schoon te maken is en vooral weinig kost (2,50 euro). Daar staat tegenover dat ie wel wat aan de kleine kant is voor sommigen.

Bijdrager
    Chorro

Ik gebruik deze, keihard plastic en een 4 port hub erin. Ideaal!

Bijdrager
    Japsuh

@Pete.Z: het liefst zou ik ook geen muismat gebruiken, maar de Magic Mouse maakt nogal wat herrie op mijn bureau.

Bijdrager
    Hostyle

En op sommige bureau’s werken optische en lasermuizen gewoon niet… probeer maar eens te magic mousen op een glazen bureaublad:wink:

Bijdrager
    Nickalicious

Ik heb dit:

Toetsenbord + muismat @ Ikea

Bijdrager
    Steven Paul

Hama heeft een hele mooie witte lederen muismat!

Bijdrager
    dickyyee

ik gebruik mijn tablet ( en nee niet de iPad of degelijke ) als muismat omdat ik neit zo veel ruimte heb. werkt geweldig.

Bijdrager
    iep

Ik ook, is ideaal om rsi tegen te gaan. Echter afwisseling doet ook wonderen dus ik gebruik ook een muis.

Bijdrager
    1984
    dickyyee op 25 januari 2011

ik gebruik mijn tablet ( en nee niet de iPad of degelijke ) als muismat omdat ik neit zo veel ruimte heb. werkt geweldig.

dat ligt er maar aan hoe groot je tablet is.

Intuos4 Mouse

Bijdrager
    dickyyee

hihi ik gebruik een trust tablet best groot hoor. ik heb geen “fancy” tablet van wacom:(

Bijdrager
    ernst.
    Jens op 05 januari 2011

Ander voorbeeld van een goede muismat is deze: Het merk: Artwizz, Ultrathin mousepad. Te koop voor 8,95 euro

bedankt voor de tip.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.