6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    tvdb314

Tip meerdere talen met je iPad

Misschien weet men het al maar als je op een Engelse site wilt posten kun je bij de instellingen een Engels toetsenbord toevoegen. Ook voor andere talen, onontbeerlijk vanwege de spellingschecker!

Bijdrager
    Chorro

Dat is inderdaad iets wat algemeen bekend is bij iPhone/iPod Touch/iPad;)

Toch bedankt!

Bijdrager
    wjend

Heel veel mensen weten dit al, maar toch altijd handig.
    Als je in een bepaalde taal wil posten, en die niet eerst via Instellingen wil toevoegen, kan je ook deze truc gebruiken: 1. Typ een letter die onmogelijk achteraan een woord kan staan, bijvoorbeeld de Z. 2. Zet de cursor weer voor de Z, en begin te typen. De spellingscontrole zal niet actief worden, omdat het onmogelijk is dat er een woord op een Z eindigt, waardoor de spellingscontrole geen suggesties kan geven. 3. Geniet ervan.

Bron: Appletips.nl

Moderator
    Poezenbeest

Helaas werkt dit niet voor Pages, daarvoor zal de systeemtaal van de iPad op Engels moeten staan. Via instellingen/Settings > Algemeen/General > Landinstellingen/International > Taal/Language kom je in het talen-menu.

Geblokkeerd
    Anoniem
    wandersiemers op 05 augustus 2010

Heel veel mensen weten dit al, maar toch altijd handig.
    Als je in een bepaalde taal wil posten, en die niet eerst via Instellingen wil toevoegen, kan je ook deze truc gebruiken: 1. Typ een letter die onmogelijk achteraan een woord kan staan, bijvoorbeeld de Z. 2. Zet de cursor weer voor de Z, en begin te typen. De spellingscontrole zal niet actief worden, omdat het onmogelijk is dat er een woord op een Z eindigt, waardoor de spellingscontrole geen suggesties kan geven. 3. Geniet ervan.
    Bron: Appletips.nl

Bedankt, leuke truc!

Bijdrager
    tvdb314

Wat iedereen vast ook wel weet is dat je in de instellingen ook kunt aangeven dat de iPad de woorden uitspreekt die de spellingschecker wil corrigeren. Vind ik wel handig want ik kijk nooit naar wat ik schrijf maar naar mijn vingers.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.